Publicat 05/03/2019 17:02

De Meo (Seat) creu que el futur de la mobilitat passa per "ingenieritzar" productes per a usos específics

 Luca de Meo, president de Seat
EUROPA PRESS - Archivo

Aposta perqu els concessionaris obrin un nova línia de negoci per a les plataformes de mobilitat

GINEBRA (SUSSA), 5 març (De l'enviat especial d'Europa Press Albert Rigol) -

El president de Seat, Luca de Meo, ha assegurat aquest dimarts que el futur de la mobilitat passa per "ingenieritzar" productes per a usos específics i que les marques automobilístiques hauran de reflexionar sobre les oportunitats d'afegir negocis al seu negoci tradicional.

En una trobada amb periodistes en el marc del Saló de l'Autombil de Ginebra i després de presentar les últimes novetats de la marca, el Minimó, l'el-Born i el Cupra Formentor, de Meo ha parlat d'un canvi de paradigma en el qual les companyies han d'invertir en innovació per donar resposta a un canvi de demanda.

"En un món on el centre de les grans ciutats es gestionar amb plataformes de mobilitat, tindrem cotxes específics, que transportin cinc o sis persones", ha afegit, i ha explicat que aquest escenari desembocar en diverses solucions, que també inclouran serveis prmium.

REINVENCIÓ

Creu que és moment de reinventar productes per respondre a noves demandes més enll del negoci tradicional --produir cotxes--, cosa que ja estan estudiant i per la qual s'han posat en contacte amb diversos actors: "Tothom de la telecomunicació ens diu que el cotxe ser la propera plataforma mbil".

"No sabem quin servei ser més rellevant, abans hem de posar el cotxe enmig de l'internet de les coses i veure qu passa, veure quines són les funcionalitats on potser tindrem un negoci", ha afegit.

Davant aquest repte, ha assegurat que buscar solucions ser més fcil tenint el Grup Volkswagen darrere, perqu representa el 25% del mercat europeu: "El grup també est desenvolupant plataformes de mobilitat i té immersió en plataformes de mobilitat. Podríem ser provedors de tot aquest ecosistema".

CONCESSIONARIS

A l'hora de desenvolupar cotxes més ecolgics i més tecnolgics, creu que hi ha un potencial d'involucrar la xarxa de concessionaris com actors operadors en la plataforma de mobilitat local, aprofitant la seva posició estratgica en el territori.

"Hem d'involucrar els concessionaris i hem de demanar-los que obrin una altra nova línia de negoci, que és una divisió de mobilitat, per ajudar les plataformes de mobilitat a operar els seus vehicles", ha explicat de Meo, ja sigui per arreglar els cotxes, netejar-los i fins i tot vendre quilmetres.

UN COTXE ASSEQUIBLE

De Meo també ha assegurat que el Seat el-Born ser un cotxe que es podr permetre la classe mitjana europea: "Estem parlant d'una operació de producte per democratitzar l'assumpte de l'electricitat. La propera generació ens permetr potser que tots es puguin permetre un cotxe elctric".

Sobre el futur del sector de l'autombil a Espanya, el president de Seat ha elogiat la competitivitat de la indústria i ha assegurat que, per mantenir el país en la posició de segon productor de cotxes a nivell europeu, és necessari un treball en equip amb les autoritats.

"L'objectiu per a mi és més la discussió sobre com podem pujar en la cadena de valor, com podem fer que s'inverteixi més a Espanya R+D, que es puguin reconvertir les competncies de la gent en el futur.

Com podem assegurar-nos de poder controlar la part més noble de la cadena de valor i no sempre pensar en el nombre de vehicles que es produeixen", ha raonat, i ha dit que est convenut que és moment d'apostar per la innovació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés