Publicat 22/02/2018 11:52

Méndez de Vigo sobre la retirada de l'obra de Santiago Sierra d'ARCO: "Ha estat pitjor el remei que la malaltia"

Iñigo Méndez de Vigo compareix en la Comissió de Cultura del Congrés
EUROPA PRESS

MADRID 22 febr. (EUROPA PRESS) -

El Ministre d'Educació, Cultura i Esports, Íñigo Méndez de Vigo, ha garantit que "el Govern no ha tingut res a veure" en la retirada de la fira d'art contemporani ARCOmadrid del polèmic muntatge de Santiago Sierra 'Presos polítics' i ha admès que, en aquest cas, "el remei ha estat pitjor que la malaltia" en al·lusió a la repercussió mediàtica.

"Si els que han pres la decisió ho han fet per evitar la polèmica, crec que han aconseguit l'efecte contrari (amb la retirada) i que no es parli del més important (en relació a l'exposició d'art contemporani)", ha explicat Méndez de Vigo en una entrevista de 'Los Desayunos de TVE' recollida per Europa Press.

El titular de Cultura i portaveu de l'Executiu ha insistit en el seu suport a la llibertat d'expressió "especialment en la cultura i en l'art creatiu" i ha garantit que el Govern espanyol "no censura ningú".

En aquest sentit, ha recordat que la decisió de demanar la retirada de l'obra ha sortit de l'IFEMA.

"El Govern no hi ha tingut absolutament res a veure perquè no és present a IFEMA, respectem la llibertat d'expressió perquè ens agrada la llibertat d'expressió", ha afegit.

El titular de Cultura s'ha referit, així mateix, a altres decisions judicials que han provocat la polèmica com la condemna a presó del raper Valtonyc o la resolució que ha autoritzat el segrest del llibre 'Fariña' del periodista Nacho Carretero.

En aquest sentit, Méndez de Vigo ha al·ludit la separació de poders a Espanya i ha recordat que en tots dos casos (el del llibre i la sentència a Valtonyc) "són decisions judicials que cal respectar i acatar; la gent opina sense conèixer les coses".

De la mateixa manera, ha demanat que es "deixi treballar els jutges".

Contingut patrocinat