BARCELONA 22 des. (EUROPA PRESS) -
El portaveu de CatComú, Joan Mena, ha demanat aquest dissabte a ERC i al PDeCAT que aprovin els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) i facin un pas més en el diàleg amb el Govern, que ha celebrat.
En declaracions als periodistes, Mena ha celebrat la reunió entre el Govern de la Generalitat i el Govern central i ha assegurat que l'acord entre les forces polítiques que van votar la moció de censura per "fer fora al govern de Rajoy" pot aconseguir coses bones per als catalans.
També considera que tant el Govern com el Govern estan seguint les opinions dels Comuns: "ERC i el PDeCAT han hagut de rectificar i venir a les posicions de CatComú. Units Podem i CatComú acabem sent la brúixola que li marca el nord al PSOE".
Ha insistit en la necessitat de diàleg i en l'aprovació dels PGE: "Avui estem en un equilibri delicat i la balança es pot decantar entre el canvi territorial i social i el diàleg, o entre el bloqueig i la venjança gairebé identitària que volen el PP i Cs".
Mena ha destacat el paper de l'Ajuntament de Barcelona en dialogar amb el Govern: "Ha estat precisament l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, qui ha aconseguit arrencar un compromís al Govern de l'Estat per poder lluitar contra els lloguers abusius, que són el principal problema que tenen els barcelonins".