Publicat 20/02/2015 15:26

Membres del consell de Spanair asseguren que el projecte era viable

Rafael Suñol y Manel Albanell en la comisión parlamentaria de Spanair
EUROPA PRESS

BARCELONA, 20 febr. (EUROPA PRESS) -

Membres del consell d'administració de Spanair han coincidit aquest divendres a afirmar que l'aerolínia era un projecte viable i que tenia sentit per fer de l'Aeroport de Barcelona un verdader 'hub' internacional.

A la comissió d'investigació que se celebra al Parlament sobre la fallida de Spanair, l'exconseller Jordi Rafael Bagó (Grup Serhs) ha sostingut: "Hi havia una part emocional dins del projecte, però com a empresaris sempre vam creure en la seva viabilitat".

Ha indicat que la seva empresa va aportar un milió d'euros a la companyia aèria, que va fer fallida el 27 de gener del 2012, i ha reconegut que hi ha iniciatives empresarials que no tenen un benefici econòmic directe ni immediat: "Era una inversió que fèiem gairebé a fons perdut".

L'exconseller de Spanair fins al juny del 2010 com a representant de Catalana d'Iniciatives, Rafael Suñol, ha sostingut que "primer es tractava d'un projecte empresarial, i després de país", és a dir, es tractava d'una operació financera i industrial que consistia a convertir l'Aeroport del Prat en un nus de connexions, sense Spanair com a objectiu en un primer moment.

A final del 2008, Spanair transportava 10 milions de viatgers a Espanya i quatre a Barcelona, el que redundava en una generació de 12.000 llocs de treball a Catalunya, per la qual cosa Suñol ha defensat que malgrat que l'operació era de risc, el sector aeri també té una gran aportació al PIB d'un país.

Des d'un primer moment, el projecte de Spanair anava de la mà de trobar un soci industrial per operar vols intercontinentals, i després de l'adéu de Lufthansa, Qatar Airways es va presentar com la gran esperança fins que aerolínies de baix cost, com Ryanair i Vueling, van presentar davant de la UE una denúncia perquè es determinés si els 175 milions de recursos públics que s'havien injectat podien considerar-se ajudes d'Estat.

Per a Manel Albanell, que va formar part del consell d'administració de Spanair com a representant de Catalana d'Iniciatives des del setembre del 2010 al juliol del 2012, el que va portar Spanair a cessar operacions va ser una combinació de diferents elements: la crisi econòmica, l'increment del preu del combustible i la denúncia davant de la UE, que va fer que Qatar Airways es fes enrere per evitar litigis amb Brussel·les.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés