Publicat 28/11/2019 16:13

La meitat dels internautes espanyols no se senten segurs a l'hora d'identificar un correu estafa

Imatge recurs Gmail.
GOOGLE BLOG - Archivo

MADRID, 28 nov. (Portaltic/EP) -

Gairebé la meitat (un 49%) dels espanyols que naveguen per Internet no se senten segurs a l'hora de diferenciar si un correu electrnic és autntic o és 'phishing', com revela una investigació de Google sobre el mercat europeu.

El 'phishing' és un dels mtodes més utilitzats per delinqüents ciberntics per estafar i obtenir informació confidencial de manera fraudulenta, com pot ser una contrasenya o informació detallada sobre targetes de crdit o una altra informació bancria de la víctima.

Segons l'enquesta, duta a terme per Walnut i encarregada per Google/Jigsaw, un 84 per cent dels participants espanyols afirma rebre correus electrnics de 'phishing' cada any. Gairebé un quart va dir que la seva safata d'entrada est repleta de correus potencialment maliciosos i creu que en rep més de 50 a l'any.

La investigació mostra, a més, que un 12 per cent dels enquestats espanyols admet haver estat víctima d'aquests correus de 'phishing' i un 4 per cent admet que ha caigut en l'engany d'estafadors en línia diverses vegades.

"Molts consumidors espanyols no confien en la seva capacitat per diferenciar un correu electrnic autntic d'un de fals", ha assenyalat la portaveu de Google a Espanya, Katherine Vargas, en un comunicat. Aquesta situació fa que el 'phishing' sigui encara "una preocupació de seguretat per als consumidors".

Així, d'aquest test se'n desprn que gairebé la meitat dels consumidors va tenir problemes per identificar 'url' "semblants" i correus electrnics que amagaven adjunts maliciosos.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés