La meitat dels internautes espanyols no se senten segurs a l'hora d'identificar un correu estafa

Publicat 28/11/2019 16:13:22CET
Imatge recurs Gmail.
GOOGLE BLOG - Archivo

MADRID, 28 nov. (Portaltic/EP) -

Gairebé la meitat (un 49%) dels espanyols que naveguen per Internet no se senten segurs a l'hora de diferenciar si un correu electrònic és autèntic o és 'phishing', com revela una investigació de Google sobre el mercat europeu.

El 'phishing' és un dels mètodes més utilitzats per delinqüents cibernètics per estafar i obtenir informació confidencial de manera fraudulenta, com pot ser una contrasenya o informació detallada sobre targetes de crèdit o una altra informació bancària de la víctima.

Segons l'enquesta, duta a terme per Walnut i encarregada per Google/Jigsaw, un 84 per cent dels participants espanyols afirma rebre correus electrònics de 'phishing' cada any. Gairebé un quart va dir que la seva safata d'entrada està repleta de correus potencialment maliciosos i creu que en rep més de 50 a l'any.

La investigació mostra, a més, que un 12 per cent dels enquestats espanyols admet haver estat víctima d'aquests correus de 'phishing' i un 4 per cent admet que ha caigut en l'engany d'estafadors en línia diverses vegades.

"Molts consumidors espanyols no confien en la seva capacitat per diferenciar un correu electrònic autèntic d'un de fals", ha assenyalat la portaveu de Google a Espanya, Katherine Vargas, en un comunicat. Aquesta situació fa que el 'phishing' sigui encara "una preocupació de seguretat per als consumidors".

Així, d'aquest test se'n desprèn que gairebé la meitat dels consumidors va tenir problemes per identificar 'url' "semblants" i correus electrònics que amagaven adjunts maliciosos.

Contador