Actualitzat 20/11/2014 15:29

La Medaweek 2014 plantejarà la creació d'una Agència de Turisme per a la Mediterrània

BARCELONA, 20 Nov. (EUROPA PRESS) -

La setmana mediterrània de líders econòmics, Medaweek 2014, acollirà del 26 al 28 de novembre a Barcelona la celebració de 10 fòrums amb més de 250 ponents per reflexionar sobre el desenvolupament social i econòmic de la regió, i en els quals es plantejarà la creació d'una Agència de Turisme per al Mediterrani per impulsar una marca comuna.

   En roda de premsa, el coordinador de l'Associació de Cambres de Comerç i Indústria de la Mediterrània (Ascame) --una de les institucions que organitza l'esdeveniment--, Anwar Zibaoui, ha assenyalat aquest dimarts la necessitat de crear una marca de turisme de la Mediterrània que compti amb la participació de diversos països, com passa al Carib, per incrementar els visitants.

   Zibaoui ha explicat que el turisme representa la principal indústria del Mediterrània amb 340 milions de visitants que equivalen el 34% del turisme mundial i entre el 12% i 20% del Producte Interior Brut (PIB) dels països de la regió.

   Alhora, el 80% del trànsit es concentra a Espanya, França, Itàlia i Turquia, i s'ha accentuat des que van començar les revoltes als països del nord d'Àfrica: "Tot i que aquests països hagin guanyat visitants, ha estat en detriment de Tunísia i Egipte, no ha vingut més gent. Cal innovar per fer créixer el pastís".

   La Medaweek 2014, qualificada com "el Davos de la Mediterrània" està impulsada per Ascame, la Cambra de Comerç de Barcelona, la Unió pel Mediterrani, la UE, el Banc Europeu d'Inversions i l'Institut Europeu del Mediterrània, i tindrà la presència del president de la Generalitat, Artur Mas; el Ministre d'Indústria, Turisme i Energia, José Manuel Soria, i el l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, entre d'altres.

ASSEMBLEA GENERAL ASCAME

   En el marc de la Medaweek també es farà la XXXII Assemblea General d'Ascame, que agrupa 250 cambres de comerç de més de 20 països.

   En aquesta assemblea es reelegirà el president, Mohammad Choucair, i es definiran les polítiques generals i les principals línies d'actuació de l'organització.

ECONOMIA I FINANCES ISLÀMIQUES

   Zibaoui també ha remarcat la importància que hi hagi més integració entre els països de la Mediterrània, i ha apuntat a la necessitat de fer un "canvi de xip" per oblidar la frontera psicològica que hi ha entre la ribera nord i sud.

   "Barcelona està més al voltant d'Algèria que de Madrid. Cal deixar enrere la percepció que les relacions a la regió es limiten a controlar la immigració i a les ajudes al desenvolupament i pensar més en la integració econòmica", ha afirmat.

   En aquest sentit, ha destacat la celebració de la II cimera de Finances Islàmiques en la Medaweek, que, segons ell, pot ser una oportunitat perquè arribi liquiditat a l'economia catalana.

   Les finances islàmiques es caracteritzen per l'absència d'interessos --considerats usura segons l'islam-- i la prohibició de l'especulació, i ha assegurat que existeixen entitats bancàries espanyoles treballant per crear una divisió d'aquestes característiques, com ja passa al Regne Unit.

   També ha explicat les oportunitats que ofereix l'economia islàmica, especialment en el sector agroalimentari (Halal), i ha criticat que a Espanya no existeixi un institut de certificació per poder exportar als països islàmics.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés