Actualitzat 06/03/2016 12:27 CET

Maxchief Europe creixerà un 15% i es consolidarà a Àfrica i els Estats Units aquest 2016

Los socios fundadores de Maxchief Europe, Pep Garcia y Joan Chavarría
EUROPA PRESS

Aquest grup mixt català-taiwanès de mobiliari plegable dissenya a Barcelona i produeix a la Xina

BARCELONA, 6 mar� (EUROPA PRESS) -

Maxchief Europe, que comercialitza mobiliari plegable fabricat amb acer i polietilè, preveu augmentar vendes un 15% i arribar als 8,3 milions d'euros aquest 2016, quan concentrarà els seus esforços a consolidar-se a Àfrica i als Estats Units.

En una entrevista d'Europa Press, els socis fundadors de Maxchief Europe, Pep Garcia i Joan Chavarría, han explicat que la companyia ja distribueix els seus productes en països com Marroc, Algèria, Camerun i Nigèria, però continua sent una "assignatura pendent" la consolidació de mercats com Sud-àfrica, i també se centraran als Estats Units, Egipte i Alemanya, un país on són presents però amb dificultats.

El 2015, la companyia va tancar acords amb distribuïdors locals per entrar a Croàcia, Sèrbia, Montenegro, Estònia, Algèria, Bolívia, Paraguai i l'Argentina, de manera que en total la firma ja és present en 80 països.

Maxchief Europe, que ha tancat l'exercici 2015 amb una facturació de 7,2 milions, és una societat de capital mixt català-taiwanès participada per Pep Garcia i Joan Chavarria i per Maxchief Investments, un grup d'empreses d'origen taiwanès amb dos centres productius al sud de la Xina: Dongguan de 65.000 metres quadrats, i Zhuhai, de 190.000.

Des d'aquestes factories es realitza tota la producció, mentre que a Barcelona s'ubica la seu central, que funciona com a oficina comercial i departament de màrqueting i disseny del grup d'empreses, que té una plataforma logística de 5.000 metres quadrats al polígon industrial de Llinars Park, a Llinars del Vallès (Barcelona).

INTERNACIONALITZACIÓ A L'ADN

La vocació d'aquesta societat nascuda el 2008 és la internacionalització, per la qual cosa les exportacions suposen ja el 85% del volum de negoci: "Treballem en un món global, i creiem que el mercat domèstic no pot suposar més del 20%", diu Garcia.

La companyia comercialitza els seus productes sota les ensenyes Zown, per al sector professional i que suposa el 75% de les vendes, i Newstorm, una marca pensada per a la llar i comercialitzada en la gran distribució que representa el 25% de la facturació.

Amb vista a aquest any, Maxchief Europe preveu llançar al mercat una nova línia de producte orientada a mobles d'exterior, jardí i terrassa per al sector professional, i cinc nous models de cadires.

La societat, que té una quinzena de treballadors, no preveu l'entrada de nous socis en el negoci: "Estem sanejats financerament", ha assegurat Chavarria, que també ha descartat la instal·lació de centres de producció a Espanya.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés