Publicat 05/10/2021 17:29

Maurici Lucena (Aena): "El gran repte actual està en el dilema entre progrés econòmic i sostenibilitat"

El president d'Aena, Maurici Lucena, la directora d'Innovació de l'OMT, Natalia Bayona, el president de l'ALA, Javier Gándara, i el director general d'ACI Europe, Olivier Jankovec, en el BNEW
EUROPA PRESS

"D'aquí a pocs lustres hi haur una transició" en sostenibilitat de l'aviació

BARCELONA, 5 oct. (EUROPA PRESS) -

El president i CEO d'Aena, Maurici Lucena, ha afirmat aquest dimarts que "el gran repte actual est en el dilema entre progrés econmic i sostenibilitat" i que en aix s'ha basat el desacord entre el Govern central i la Generalitat per ampliar l'Aeroport de Barcelona.

Així ho ha dit en el BNEW, organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), durant un debat sobre reptes del sector de l'aviació en el context postcovid-19, al costat de la directora d'Innovació de l'OMT, Natalia Bayona; el president de l'ALA, Javier Gándara, i el director general d'ACI Europe, Olivier Jankovec.

"S'han de combinar els dos factors. És i ha de ser possible", ha afegit Lucena sobre el progrés econmic i la sostenibilitat, i ha recordat que el 2026 els aeroports d'Aena seran autosostenibles des del punt de vista del consum energtic a través, entre altres factors, d'una xarxa de panells fotovoltaics.

AEROPORT DE BARCELONA

Ha destacat que Aena continuar insistint que l'ampliació de l'Aeroport del Prat seria molt bona per a Barcelona i Catalunya en termes econmics, laborals i d'aviació, ats que els usuaris podrien arribar de manera directa a més destinacions, es crearien múltiples llocs de treball, s'atraurien inversions i es milloraria la competitivitat de Barcelona a escala global.

"La pilota est a la teulada del Govern de la Generalitat de Catalunya, i Aena continua oberta a analitzar l'ampliació", ha afegit.

SOSTENIBILITAT

El CEO d'Aena ha explicat que "d'aquí a pocs lustres hi haur una transició" de l'aviació en termes de sostenibilitat, seguretat i tecnologia, i que ser més lenta que en altres sectors per que arribar, perqu no es pot deixar de volar pels múltiples beneficis que aporta a la societat.

També ha dit que l'aviació és responsable del 4% del total dels gasos d'efecte hivernacle a escala global, mentre que la producció d'energia fssil abasta el 25% i que altres sectors, com el de l'agricultura, arriben al 12%.

NATALIA BAYONA (OMT)

La directora d'Innovació de l'OMT, Natalia Bayona, ha insistit que cal coordinació governamental per facilitar la vida dels turistes i "retirar quarantenes innecessries i vacunacions obligatries" perqu hi ha situacions molt desiguals al món.

A més a més, Bayona ha afirmat que s'ha de treballar en equip per parlar de les bondats del turisme des del sector públic i el privat.

JAVIER GÁNDARA (ALA)

El president d'Associació de Línies Aries (ALA), Javier Gándara, ha dit que els preus per volar no pujaran arran de la pandmia i que fins i tot continuaran baixant amb la mateixa tendncia que fins ara.

Ha posat mfasi en el fet que la ruta de descarbonització del sector ser llarga amb l'horitzó posat en el 2050, i en qu els combustibles sostenibles d'aviació (SAF per les seves sigles en angls) tindran un paper essencial, a més d'aportar seguretat jurídica als productors d'aquest tipus de combustibles o augmentar la inversió.

OLIVIER JANKOVEC (ACI EUROPE)

El director general de l'Associació Internacional d'Aeroports (ACI Europe), Olivier Jankovec, ha explicat que la situació financera del sector de l'aviació és insostenible.

Segons ell, s'haur de compaginar la recerca de la recuperació econmica amb la recerca de la sostenibilitat mitjanant els combustibles sostenibles i el suport dels governs, "perqu l'enemic és el carbó i no l'aviació".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés