Actualitzat 19/04/2022 12:27

Mas sospitava que l'espiaven des de "feia anys" i defensa obrir una investigació judicial

Demana unitat a l'independentisme i s'adherirà a l'estratègia majoritària

Archivo - L'expresident de la Generalitat Artur Mas
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 19 abr. (EUROPA PRESS) -

L'expresident de la Generalitat, Artur Mas, ha afirmat que "feia anys" que sospitava que l'espiaven a través del seu telèfon mòbil, després de les revelacions sobre el presumpte seguiment a dirigents independentistes mitjançant el programari Pegasus, i ha afirmat que el sistema judicial hauria d'obrir una investigació.

"Davant una investigació independent i la publicació que es va produir ahir, el més normal en un estat de dret i democràtic, com diuen que és l'Estat espanyol, seria que els poders de l'àmbit judicial, del sistema judicial, comencessin a investigar per veure què hi ha darrere d'això", ha defensat Mas en una entrevista de Catalunya Ràdio, recollida per Europa Press, en referència a la investigació de la plataforma CitizenLab.

Mas ha lamentat la indefensió --en les seves paraules-- que senten davant aquest presumpte cas d'espionatge, que creu que es pot remuntar a abans del 2017, i ha criticat el "secretisme absolut, l'opacitat i l''omertà'" que segons el seu parer suposaria no investigar-ho.

A més a més, ha afirmat que el seguiment va començar presumptament abans que el socialista Pedro Sánchez arribés a la presidència del Govern central, i ha assenyalat que "es pot fer a través d'altres aparells de l'Estat", a més de l'executiu.

NO EL SORPRÈN

En una altra entrevista a Ser Catalunya, s'ha mostrat convençut que el presumpte seguiment es va fer sense autorització judicial: "Si la pregunta és si em sorprèn, la resposta seria que no. A aquestes alçades de la pel·lícula, ja gairebé no em sorprèn res en relació amb el que hem viscut a Catalunya els últims anys".

"Si la pregunta és si estic indignat, la resposta és que sí", i ha afirmat que no és la primera vegada que es produeix una lesió de drets fonamentals d'aquest tipus.

Preguntat per si prendrà accions legals, ha apostat per adherir-se a l'estratègia que segueixin la majoria dels afectats, i ha demanat unitat a l'independentisme: "Per desgràcia, és una unitat que moltes vegades queda trencada o esquerdada".

Contingut patrocinat