BARCELONA 26 nov. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha promocionat en el seu viatge oficial a l'Índia el poder tecnològic i científic de Catalunya a escala internacional.
Segons ha informat la Generalitat en un comunicat, Mas ha afirmat que Catalunya s'ha convertit en "el principal clúster del sud d'Europa en el sector de les TIC" gràcies al talent empresarial i universitari local, els coneixements específics i la Barcelona Mobile World Capital, que té un gran poder d'atracció a escala mundial.
Ha afegit que Catalunya "s'està convertint en un pol de producció científica que interessa a tot el món", amb una aportació a la ciència internacional de l'1%, deu vegades més que no li correspon per població, que és un 0,1% de la del total del planeta.
Mas ha inaugurat aquest dimarts la convenció anual de la internet & Mobile Association of Índia i s'ha reunit amb els ministres de Ciència i Tecnologia i de Comerç i Indústria del govern indi.
TURISME
El president català també prossegueix els seus contactes en el sector turístic i, després d'anunciar aquest dilluns que es va entrevistar amb responsables d'Air India, aquest dimecres ho farà amb Jet Airways, una altra de les principals aerolínies del país.
L'Agència Catalana de Turisme (ACT) ha organitzat a l'Índia dues trobades amb touroperadors del país, a Nova Delhi i a Mumbai, on participen una desena d'empreses turístiques catalanes que tenen l'oportunitat de comercialitzar els seus productes davant d'un centenar d'operadors locals en cadascuna de les sessions.
Actualment, Espanya rep uns 67.000 turistes indis a l'any --dels quals el 50% té per destí Catalunya-- i només un 1,8% del trànsit aeri de turistes indis que viatgen a Europa, per la qual cosa el potencial de creixement és molt elevat.