CAMBRILS (TARRAGONA), 21 (EUROPA PRESS)
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha acusat el Govern espanyol d'"inepte" per la seva gestió de Rodalies, després que uns 80.000 usuaris de Rodalies i trens regionals hagin quedat afectats des de primera hora d'aquest dijous per la incidència que ha paralitzat la circulació ferroviària.
"Aquest Estat que després ens crítica, i ens dóna lliçons, no només és hostil amb Catalunya; és un Estat inepte per resoldre els problemes bàsics", ha criticat en un acte a Cambrils al costat de l'alcaldessa i candidata de CiU a la reelecció, Mercè Dalmau, en el qual ha demanat als catalans unir-se per plantar de cara a aquest Estat.
"Davant d'un Estat que ens tracta malament, que és hostil i que és inepte, la gent de Catalunya ens hem d'unir i plantar cara per assegurar que podem tenir un futur millor", i ha lamentat que l'avaria hagi afectat desenes de milers d'usuaris que es dirigien a la feina, a l'escola o, a visitar algú a l'hospital.
Mas ha apuntat que, a més d'un "Estat inepte", al col·lapse de Rodalies contribueix el mal traspàs de la gestió del servei que va fer l'últim govern tripartit, i ha reivindicat que quan és la Generalitat qui gestiona el servei les coses funcionen, posant com a exemple Ferrocarrils de la Generalitat.
ORDRE EN LES FINANCES
Com abans a Reus, el Artur Mas ha exalçat la gestió que ha fet el govern de CiU a Cambrils en els últims quatre anys, i el seu treball per ordenar una situació financera i fer que l'Ajuntament sigui "sostenible" i pugui prestar serveis socials i atendre les necessitats dels seus veïns.
Mas ha reivindicat que les polítiques que ha hagut de dur a terme CiU on ha governat --també a la Generalitat-- per equilibrar les finances han calgut per mantenir l'Estat del Benestar, i ha augurat que si no s'haguessin pres aquestes mesures estaria "tot fet un nyap".
En aquest sentit, ha fet una crida als presents per no "tornar a caure a l'error" i situar al capdavant de les institucions formacions que no van contribuir a la recuperació econòmica, la regeneració de riquesa i, per tant, la prestació de serveis socials.