Publicat 17/10/2017 11:56

Martínez-Maillo nega que Sánchez i Cuixart siguin "presos polítics"

Assegura que unes eleccions autonòmiques convocades per Puigdemont abans d'aquest dijous podrien evitar el 155

Fernando Martínez-Maillo
Europa Press

MADRID, 17 oct. (EUROPA PRESS) -

El coordinador general del PP, Fernando Martínez-Maillo, ha rebutjat que a Espanya existeixin presos polítics, després que la jutgessa hagi decretat presó provisional per als presidents de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) i d'Òmnium Cultural, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, i ha argumentat que és una decisió "estrictament judicial" al·legant la separació de poders de l'Estat. A més, ha acusat alguns independentistes "d'estar "barrejant coses".

En una entrevista a 'Los Desayunos' de TVE recollida per Europa Press, ha afirmat que la decisió de la jutgessa de l'Audiència Nacional Carmen Lamela de decretar presó incondicional sense fiança per a tots dos respon estrictament a l'àmbit" judicial, i recalcat que està separat del polític: "El poder Executiu engega l'article 155 i el poder judicial pren decisions", ha apuntat.

"No existeixen presos polítics, com alguns diuen", ha assenyalat en resposta a les crítiques que han sorgit després de fer-se pública la decisió de la jutgessa, que els envia a la presó en entendre que durant les protestes del 20 i 21 de setembre, els líders de l'ANC i Òmnium Cultural "no van constituir una protesta ciutadana aïllada, casual o convocada pacíficament".

Així mateix, Lamela els considera com a "principals promotors i directors" de les mobilitzacions, en les quals es va apel·lar "a la resistència" amb la finalitat d'"impedir l'aplicació de la llei".

Preguntat sobre la postura del primer secretari del PSC, Miquel Iceta, que va qualificar de "desproporcionat" l'empresonament de Sánchez i Cuixart, Martínez-Maillo ha assenyalat que "és molt lliure d'expressar el que vulgui" però ha posat l'accent que "hi ha distància" entre el que diu el socialista i el discurs independentista.

En aquest sentit, ha acusat els partidaris de la secessió de Catalunya d'utilitzar un "relat manipulador" i de "portar fins als extrems qualsevol argumentació": "L'independentisme està unit a la manipulació", ha asseverat. També s'ha queixat de la "ambigüitat" que, al seu parer, caracteritza el discurs del president de la Generalitat, Carles Puigdemont: "És el segell d'identitat de l'independentisme", ha reblat.

ELECCIONS O APLICACIÓ DEL 155

Sobre la possibilitat que Puigdemont convoqui unes eleccions autonòmiques abans que es compleixi el segon termini que el Govern de Mariano Rajoy li ha posat per rectificar i tornar a la legalitat, després de no aclarir en el primer termini si va haver-hi o no declaració unilateral d'independència durant la seva compareixença al Parlament el 10 d'octubre, el dirigent 'popular' ha exposat que aquesta és "l'última oportunitat" que se li ha donat per "reconduir la situació" i ha posat l'accent que "es troba a les seves mans prendre aquesta decisió".

"Podria ser una solució? Sí", ha resolt. Això sí, ha explicat que, si no ho fa abans d'aquest dijous, després podrà passar "qualsevol cosa": "Tant de bo no hàgim d'aplicar el 155", ha manifestat en relació a l'eina que previsiblement engegui l'Estat per imposar el "compliment forçós" de les obligacions del Govern.

Contingut patrocinat