Publicat 26/02/2014 15:05

Martí (PSC) creu que Trias no liderarà el rebuig a la llei local pel seu acord amb el PP sobre pàrquings

Jordi Martí, PSC
EUROPA PRESS

Critica que el Castell de Montjuïc coure entrada

BARCELONA, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

El líder del PSC a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí, s'ha mostrat convençut aquest dimecres que l'alcalde, Xavier Trias, no ha inclòs al ple d'aquest divendres la mesura de que Barcelona s'adhereixi als municipis que rebutgen la reforma local a causa de l'acord al que ha arribat amb el PP sobre la privatització de 26 pàrquings.

"És molt greu cedir davant de Rajoy per poder-se vendre per quatre pàrquings, és vergonyós", ha subratllat en roda de premsa, i proposarà al ple formalitzar el rebuig a la llei i la defensa de l'autonomia local; si s'aprova aquesta proposta, la formalització hauria de fer-se a un ple extraordinari.

Martí ha remarcat que Barcelona hauria de liderar aquest rebuig per ser la ciutat més gran de les no governades pel PP, i ha recalcat que la nova llei de l'administració local gairebé elimina el nivell municipal, convertint els ajuntaments en "mers administradors de serveis".

Ha lamentat que privatitzar 26 pàrquings no respon a l'interès general perquè, malgrat que aportarà de 100 a 115 milions d'euros al consistori, els comptes estan sanejats, així que únicament beneficiaria un interès privat i posaria el sector dels pàrquings en situació de monopoli.

A més, ha remarcat, són un element clau contra la contaminació atmosfèrica, ja que, si s'hagués de restringir la circulació a la ciutat, caldria indemnitzar l'empresa propietària, de manera que "no hi ha cap explicació raonable" de la seva privatització, i estudiaran la possibilitat legal de detenir-la.

Martí ha lamentat també l'anunci del cobrament d'entrada al Castell de Montjuïc, i ha assegurat que, a diferència d'altres equipaments com el Parc Güell, no existeix raó per a la mesura, ja que no hi ha tanta presència turística.

No veu els avantatges de "passar de tenir l'espai per a militars a tenir-lo per a turistes", i ha explicat que hi ha alternatives, com cobrar per les exposicions o per visites guiades.

BARRIS

També ha destacat que el projecte de barris a velocitat humana i les grans illes de cases que el consistori s'ha plantejat com "una revolució", només donen continuïtat a un model que s'aplica des de fa anys pel que es dóna prioritat al vianant per sobre del cotxe.

A més, ha remarcat que més que barris a velocitat humana caldria impulsar un pla per dignificar-los, en especial zones com Nou Barris o la Marina, que segons ell són barris oblidats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés