Publicat 01/03/2018 13:18

Marta Rovira (ERC) demana fer compatible reivindicar Puigdemont i un Govern efectiu a Catalunya

Ple del Parlament de Catalunya
EUROPA PRESS

BARCELONA 1 març (EUROPA PRESS) -

La líder d'ERC en el Parlament, Marta Rovira, ha demanat aquest dijous fer compatible la reivindicació que Carles Puigdemont (JxCat) és el president legítim de Catalunya, amb la necessitat d'impulsar de forma urgent un Govern "efectiu" que operi des de Catalunya.

En una intervenció davant el ple, ha exposat que formar un Executiu a Catalunya és l'única forma viable d'acabar amb "la dictadura" de l'article 155, per la qual cosa ha conclòs que el pacte amb JxCat i la CUP per arrencar la legislatura no pot demorar-se més.

Rovira ha demanat deixar de tractar la ciutadania amb paternalisme i admetre que el projecte republicà segueix vigent i és legítim, però també sent conscients que existeixen moltes "adversitats i obstacles" davant aquest projecte polític que no poden obviar-se.

Ha lamentat l'absència en el ple dels diputats afectats per estar a la presó o residir a Bèlgica, i específicament ha lloat la gestió "brillantíssima" de l'economia catalana que va fer del vicepresident de la Generalitat destituït, Oriol Junqueras (ERC), empresonat des del 2 de novembre del 2017.

Rovira ha conclòs que actualment "fer República" és dotar Catalunya de millores socials com la Renda Garantida de Ciutadania, per la qual cosa ha insistit que es necessita un Govern que pugui implementar polítiques socials al més aviat possible.

Contingut patrocinat