Maroto aposta per una governança col·laborativa per afrontar "amb èxit" els reptes del turisme

Maroto aposta per una gobernanza col·laborativa per afrontar "amb èxit" els ret
EUROPA PRESS
Publicat 9/4/2019 16:17:16CET

Assegura que Espanya "té un problema de marca" a nivell turístic pel que fa allò que els altres coneixen del país

BARCELONA, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -

La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha destacat aquest dimarts la necessitat d'apostar per una governança col·laborativa públic-privada per afrontar amb èxit els reptes de futur del turisme i poder donar a conèixer la marca Espanya als nous mercats emissors.

Així ho ha dit durant la seva ponència de tancament de la primera edició del Summit Barcelona: Turisme de Qualitat vs. Massificació Turística, que se celebra en el Caixaforum els dies 8 i 9 d'abril sota el títol 'Les grans ciutats del Mediterrani davant el fenomen turístic el segle XXI'.

La ministra ha explicat que des del Govern central estan intentant treballar de manera més coordinada amb la resta d'administracions i definir una pròpia governança turística amb la participació activa d'agents públics i privats.

REPTES DE FUTUR

La ministra ha assegurat que la realitat del turisme a Espanya és que "segueix mostrant una fortalesa extraordinària", perquè els indicadors del 2018 marquen màxims històrics, ha dit, en referència els 82,9 milions de visitants internacionals i els 90.000 milions d'euros en despesa turística registrats l'any passat.

No obstant això, creu necessari plantejar els reptes de futur del sector, sobre quin model turístic vol Espanya.

Uns reptes que segons Maroto, Espanya ha d'afrontar des del lideratge en el sector i potenciant la proposta que ja té el país, mitjançant la col·laboració entre el sector privat, el sector públic i la societat en el seu conjunt: "Cal situar el turista al centre per saber ben què és el que hem de fer".

TURISTA DE LLARGA DISTÀNCIA

Davant la pregunta de quin model turístic vol Espanya, Maroto ha assegurat que comparteix la idea d'avançar cap a una modernització de la indústria turística: "La nostra proposta és abordar una estratègia de turisme sostenible amb l'horitzó del 2030. Ens sembla que les llums llargues en matèria turística són importants".

Ha destacat la necessitat d'alinear aquesta transformació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'ONU i concentrar els esforços en nous segments i mercats emergents, com els asiàtics, que prefereixen ofertes alternatives al sol i platja, en les seves paraules.

"Fa poc vaig estar a Xina i em va sorprendre el poc que coneixen d'Espanya. Tenim un problema per descomptat amb els visats, però també tenim un problema de marca pel que fa a tot alló que els altres coneixen d'Espanya", ha afirmat, sobre la concepció turística del país en aquests nous mercats emissors.

Així, ha apostat per visibilizar i potenciar tot el que té Espanya per arribar al turista de llarga distància a través de la promoció digital: "La digitalització ja està molt present en la indústria turística i l'hem d'aprofitar, perquè el turisme no és aliè als canvis tecnològics".

MODEL TURÍSTIC

Ha destacat l'aprovació del reial decret de mesures urgents en matèria d'habitatge i de lloguer, la modificació de la Llei d'Arrendaments Urbans (LAU) referent a l'arrendament de temporada i també la de propietat intel·lectual per facilitar a les comunitats de veïns la limitació del lloguer turístic.

"Donem petits avanços en un objectiu compartit, que és el turisme de qualitat, i la regulació dels habitatges d'ús turístic és sens dubte una prioritat pel Govern", ha afegit.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.