Publicat 09/04/2019 16:17

Maroto aposta per una governana collaborativa per afrontar "amb xit" els reptes del turisme

Maroto aposta per una gobernanza collaborativa per afrontar "amb xit" els ret
EUROPA PRESS

Assegura que Espanya "té un problema de marca" a nivell turístic pel que fa all que els altres coneixen del país

BARCELONA, 9 abr. (EUROPA PRESS) -

La ministra d'Indústria, Comer i Turisme, Reyes Maroto, ha destacat aquest dimarts la necessitat d'apostar per una governana collaborativa públic-privada per afrontar amb xit els reptes de futur del turisme i poder donar a conixer la marca Espanya als nous mercats emissors.

Així ho ha dit durant la seva ponncia de tancament de la primera edició del Summit Barcelona: Turisme de Qualitat vs. Massificació Turística, que se celebra en el Caixaforum els dies 8 i 9 d'abril sota el títol 'Les grans ciutats del Mediterrani davant el fenomen turístic el segle XXI'.

La ministra ha explicat que des del Govern central estan intentant treballar de manera més coordinada amb la resta d'administracions i definir una prpia governana turística amb la participació activa d'agents públics i privats.

REPTES DE FUTUR

La ministra ha assegurat que la realitat del turisme a Espanya és que "segueix mostrant una fortalesa extraordinria", perqu els indicadors del 2018 marquen mxims histrics, ha dit, en referncia els 82,9 milions de visitants internacionals i els 90.000 milions d'euros en despesa turística registrats l'any passat.

No obstant aix, creu necessari plantejar els reptes de futur del sector, sobre quin model turístic vol Espanya.

Uns reptes que segons Maroto, Espanya ha d'afrontar des del lideratge en el sector i potenciant la proposta que ja té el país, mitjanant la collaboració entre el sector privat, el sector públic i la societat en el seu conjunt: "Cal situar el turista al centre per saber ben qu és el que hem de fer".

TURISTA DE LLARGA DISTNCIA

Davant la pregunta de quin model turístic vol Espanya, Maroto ha assegurat que comparteix la idea d'avanar cap a una modernització de la indústria turística: "La nostra proposta és abordar una estratgia de turisme sostenible amb l'horitzó del 2030. Ens sembla que les llums llargues en matria turística són importants".

Ha destacat la necessitat d'alinear aquesta transformació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'ONU i concentrar els esforos en nous segments i mercats emergents, com els asitics, que prefereixen ofertes alternatives al sol i platja, en les seves paraules.

"Fa poc vaig estar a Xina i em va sorprendre el poc que coneixen d'Espanya. Tenim un problema per descomptat amb els visats, per també tenim un problema de marca pel que fa a tot alló que els altres coneixen d'Espanya", ha afirmat, sobre la concepció turística del país en aquests nous mercats emissors.

Així, ha apostat per visibilizar i potenciar tot el que té Espanya per arribar al turista de llarga distncia a través de la promoció digital: "La digitalització ja est molt present en la indústria turística i l'hem d'aprofitar, perqu el turisme no és ali als canvis tecnolgics".

MODEL TURÍSTIC

Ha destacat l'aprovació del reial decret de mesures urgents en matria d'habitatge i de lloguer, la modificació de la Llei d'Arrendaments Urbans (LAU) referent a l'arrendament de temporada i també la de propietat intellectual per facilitar a les comunitats de vens la limitació del lloguer turístic.

"Donem petits avanos en un objectiu compartit, que és el turisme de qualitat, i la regulació dels habitatges d'ús turístic és sens dubte una prioritat pel Govern", ha afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés