Actualitzat 05/11/2018 19:44

Marlaska qüestiona que l'acte d'Alsasua fos la manera més efectiva de defensar a la Guàrdia Civil

Defensa que no marxarà cap efectiu amb l'acord per transferir la competència de Trànsit a Navarra

Campanya de conscienciació per prevenir accidents de trànsit
EDUARDO PARRA - EUROPA PRESS

MADRID, 5 nov. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha qüestionat aquest dilluns que l'acte d'Alsasua (Navarra) organitzat aquest diumenge per la plataforma 'Espanya Ciudadana' fos la manera més efectiva de defensar la Guàrdia Civil. L'esdeveniment organitzat aquest diumenge per Ciutadans, al qual es van sumar PP i Vox reivindicava el paper de la Guàrdia Civil i l'espanyolitat de Navarra.

En declaracions a COPE, recollides per Europa Press, Marlaska ha assegurat que el context que es viu a Alsasua, municipi en el qual es va condemnar a vuit joves per agredir dos guàrdies civils i les seves parelles, fa que l'acte no fos la millor manera de reivindicar el cos a Navarra.

"Potser per defensar a la Guàrdia Civil es poden plantejar accions que no comportin la possibilitat de crispació o incidents", ha explicat, suggerint que s'usi "un altre format". "Hi ha maneres de lluitar per la democràcia que és més difícil que condueixin a la crispació", ha asseverat.

"Tothom tenia el dret a manifestar-se, però no es pot obviar que hi havia una alta probabilitat que els incidents que van ocórrer passessin", ha assenyalat.

D'altra banda, Marlaska ha carregat contra els radicals que van voler rebentar l'acte, i els ha qualificat de "violents agressius" i "energúmens". "Com no hauria de criticar aquests bàrbars que es van dedicar a llançar pedres i que van rebre d'aquesta forma a les persones que es manifestaven?", ha reiterat, davant la insistència de l'entrevistador.

Marlaska ha assegurat que com a ministre és la seva tasca garantir la seguretat pública, posant l'accent en la "lamentable" actitud de la "gent agressiva" ahir a Alsasua.

A l'acte es van viure moments de tensió i insults per part d'un grup de radicals que va voler boicotejar l'acte. "Cal anar amb compte en el context i en com defensem realment les nostres creences, pensaments i ideologia", ha advertit el titular d'Interior.

La trobada es va desenvolupar amb un fort desplegament de la Guàrdia Civil i la Policia Foral, ja que als carrers propers es van produir una mobilització de protesta i es van viure alguns moments de tensió entre manifestants i agents.

GUÀRDIA CIVIL ROMANDRÀ A NAVARRA

Preguntat per si el pacte aconseguit entre el Govern central i el Govern foral de Navarra per al traspàs de la competència de Trànsit afectarà el nombre d'efectius de la Policia i la Guàrdia Civil, el ministre ha assegurat que hi continuarà havent el mateix nombre d'agents en aquesta comunitat.

"La Guàrdia Civil romandrà complint les obligacions previstes a la Constitució que és cooperar amb la Policia foral", ha assenyalat, posant l'accent en què les competències estan ja atribuïdes a les comunitats de Catalunya i Euskadi i existeixen sentències favorables al traspàs en el cas de Navarra.

Després de recalcar que a la comunitat hi seguirà el mateix nombre d'agents, ha concretat que l'acord és en matèria de trànsit "exclusivament" i ve previst en el dret foral.

Contingut patrocinat