BARCELONA 15 abr. (EUROPA PRESS) -
El ministre d'Afers Estrangers, José Manuel García-Margallo, ha apel·lat aquest dilluns a Barcelona a "la unitat, el diàleg i la negociació" perquè Espanya remunti i canalitzi la recuperació econòmica.
En un dinar-col·loqui organitzat per la Cambra de Comerç de Barcelona i davant de més de 200 empresaris, ha sostingut que Espanya "ha estat capaç de remuntar situacions molt més difícils" com la Transició, i s'ha mostrat convençut que sortirà de la crisi.
Tot i això, el ministre ha subratllat que "la unitat és fonamental" per reactivar l'economia, i ha afegit que, perquè aquesta unitat sigui real i efectiva, ha de basar-se en el diàleg, el consens i la negociació.
El titular d'Exteriors, que ha defensat les mesures que està portant a terme el seu govern per sortir de la crisi, ha reivindicat davant de la mirada del conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs, que dialogar i negociar "no és debilitat, sinó fortalesa".
Després de fer un diagnòstic de perquè la crisi econòmica ha afectat Espanya més que altres països de l'eurozona, i malgrat negar-se a parlar de brots verds, ha confiat que més endavant pugui donar millors notícies econòmiques "dient que Espanya està de tornada i que Espanya ha tornat a prendre el vol".
"IMPENSABLE" SORTIR DE L'EURO
El ministre, que ha sostingut que Espanya es troba en un moment de "canvi històric" semblant al que es va viure en el procés constituent després de la Transició, ha defensat la continuïtat d'Espanya a l'euro.
Després de preguntar-li per una hipotètica sortida d'Espanya de la moneda única, ho ha considerat "impensable", i ha dibuixat un panorama desolador en el cas que s'abandonés l'euro que portaria l'Estat a perdre prop del 55% del seu PIB, a tenir aranzels amb la resta de països i a haver de fer un 'corralito'.