La plataforma digital espera contractar 70 persones l'any vinent i donar servei a 600 clients
BARCELONA, 27 nov. (EUROPA PRESS) -
Marfeel, la plataforma tecnològica dedicada a optimitzar i monetitzar el trànsit mòbil de mitjans digitals, preveu duplicar la seva facturació el 2018, amb 17 milions d'euros, i superar els 30 milions el 2019, quan esperen contractar 70 persones més i donar servei a 600 clients.
En roda de premsa aquest dimarts a Barcelona, el director d'operacions i cofundador de la companyia, Juan Margenat, i el vicepresident de màrqueting, Alexian Chiavegato, han donat a conèixer les perspectives de creixement de la companyia, que fa uns mesos ha ampliat les seves oficines amb l'adquisició d'una nova planta fins als 2.600 metres quadrats.
Marfeel, que va néixer el 2011 i ha recaptat 5,5 milions d'euros en dues rondes de finançament, ha tancat els tres últims exercicis doblant la seva xifra de negoci i el 80% de les seves vendes provenen de mercats internacionals, com els Estats Units, Amèrica Llatina, Europa Occidental i Àfrica.
OPTIMITZAR EL TRÀNSIT MÒBIL
Margenat ha explicat que la seva activitat consisteix a ajudar principalment mitjans de comunicació i mitjans digitals com blogs a optimitzar i monetitzar el seu trànsit, així com aconseguir millorar l'experiència de l'usuari i generar més ingressos a través de la publicitat.
"Amb els nostres serveis, els mitjans de comunicació multipliquen el temps de lectura i el d'inventari, la qual cosa suposa més monetització", ha assegurat Margenat, i ha detallat que creen o destrueixen contingut en funció de moltes variables.
Ha explicat que el naixement de Marfeel va venir motivat per la mala experiència d'usuari generalitzada a l'hora de navegar pel mòbil tant per la falta de desenvolupament de les interfície utilitzada com a la mala gestió de la publicitat: "Fonguem Marfeel per combatre això".
TENDÈNCIA ALCISTA
S'ha mostrat optimista amb l'evolució del sector malgrat que actualment la publicitat en el mòbil es paga menys que en l'escriptori o el paper perquè, entre d'altres motius, hi ha menys espai per a la creativitat i la interacció.
"La taxa d'efectivitat és menor en el mòbil però la inversió publicitària està creixent en els dispositius mòbils", ha assegurat, i ha detallat que el seu model de negoci consisteix a oferir als clients la seva tecnologia de manera gratuïta per gestionar el seu inventari publicitari, i es queden una part dels nous ingressos generats.
Les solucions de Marfeel es construeixen sobre la mateixa plataforma dissenyada sota les especificacions de les anomenades 'Progressive Web Applications' (PWA), un concepte patentat per Google amb el qual la companyia accedeix a solucions més optimitzades per al consum de continguts des dels mòbils.
TECNOLOGIA DE REFERÈNCIA
Margenat ha explicat que actualment compta amb una plantilla de 132 treballadors de 30 nacionalitats diferents i que entre els seus clients hi ha mitjans com 'El Confidencial', 'eldiario.es', 'El Periódico', 'Periodista Digital', 'The Washinghton Times' i blogs com mcontigo.com.
Creu que Marfeel té un llarg recorregut perquè ofereixen un nivell de sofistificació als mitjans de comunicació amb el qual difícilment podran competir: "Volem ser la tecnologia estàndard per a mòbil que utilitzen els mitjans".
Han decidit instal·lar les seves oficines a prop de l'estació de Sants a causa de la seva bona comunicació en comparació amb la zona del Poblenou, no ha descartat adquirir altres companyies ni sortir a borsa, i ha lamentat que els costa captar talent.
Així mateix, a preguntes de la premsa, ha explicat que un treballador de l'equip se'n va anar a causa del procés independentista i que va haver-hi gent que els va dir que no vindrien un cop fitxats pel mateix motiu.