Publicat 13/01/2014 17:21

La marca Espanya anima Catalunya a seguir sota el seu "paraigua" en comptes de duplicar marques

Carlos Espinosa de los Monteros
EUROPA PRESS

La independència genera incertesa i els turistes no distingeixen la bandera catalana de l'espanyola

BARCELONA, 13 gen. (EUROPA PRESS) -

L'alt comissionat del Govern espanyol per a la marca Espanya, Carlos Espinosa de los Monteros, ha animat Catalunya en una conferència aquest dilluns a Barcelona a seguir utilitzant el "paraigua" de la marca Espanya en comptes de centrar-se en la marca Catalunya.

En un dinar col·loqui en el Cercle Eqüestre de la capital catalana, ha exemplificat que al món hi ha 7.500 milions d'habitants, dels quals 4.000 saben més o menys què és Espanya --com a mínim que és un país d'Europa--; Barcelona, la marca turística més important d'Espanya, la coneixen 700 milions de persones, i Catalunya no arriba a 100 milions.

"Hi ha esforços que són més intel·ligentment utilitzats si es fan conjuntament", ha afirmat, així com que Catalunya té empreses líders a bastants sectors, i sempre ha estat una part importantíssima d'Espanya, amb una contribució molt important en la creació de la imatge d'Espanya a l'exterior.

Ha explicat que la marca Espanya és un paraigua on caben tots els territoris del país i, malgrat que alguns vulguin tenir una imatge pròpia, els ha demanat "que si van per lliure no ataquin el paraigua atacant els valors dels altres".

Espinosa, que ja es va expressar en aquesta línia d'unitat en una conferència a Barcelona el desembre, també ha insistit que, de moment, el debat sobre la independència de Catalunya es percep a l'exterior com una incertesa de futur: "No és res més que això. Si hi ha inversors que es plantegen una inversió a llarg termini i veuen que hi ha la possibilitat que el mercat es faci més petit, s'ho pensen dues vegades", ha reblat.

Amb tot, l'alt comissionat ha constatat la magnífica resposta de les marques catalanes a la marca Espanya, amb la qual col·laboren, "i en fer-ho, els problemes polítics gairebé ni són esmentats", i no ha vist un canvi d'actitud en les grans empreses catalanes.

"La nostra sensació i percepció és que l'única manera de beneficiar-se és sota el mateix paraigua d'Espanya", ha asseverat, en un moment en el qual la imatge d'Espanya és bastant bona, amb un retrocés durant la crisi, però que no dista gaire de la que pugui tenir França o Itàlia a la resta del món, i amb una situació actual que ha titllat de radicalment diferent --cap a millor-- a la de fa un any i mig, per la qual cosa hi ha motius per a l'optimisme.

BANDERAS I CASOS PROBLEMÀTICS

Respecte a la imatge que perceben els turistes que veuen banderes independentistes als balcons catalans, ha opinat que les banderes espanyola i catalana comparteixen els mateixos colors, el vermell i groc, per la qual cosa des de fa anys la majoria dels turistes no les distingeixen i pensen que és l'espanyola, tot i que desconeix si això també passa amb les esteladas, que incorporen l'estrella.

Després de preguntar-se-li per casos problemàtics com Pescanova, Sacyr en les obres d'ampliació del canal de Panamà, i Bankia, ha argumentat: "A vegades tenim la percepció que ens miren més del que ens miren", i ha apuntat que perjudiquen més qüestions genèriques com la corrupció que problemes específics, que no fan mal a la imatge del país llevat que acabin en tragèdia.

En aquest sentit, ha repassat que el forat de Bankia i la resta de caixes espanyoles és el 10% del forat de la banca alemanya i el 20% de l'anglesa; Pescanova és la principal empresa pesquera del món, i és preocupant la seva situació, però "desgraciadament" hi ha crisi i irregularitats en altres països del món, i el cas de Sacyr faria molt de mal si hi hagués problemes tècnics --en comptes de monetaris i amb més països implicats, ha puntualitzat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés