Publicat 25/05/2023 13:42

Maragall (ERC) promet una cimera per accelerar la construcció d'habitatge assequible

El candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall
ERC

Veu possible eliminar la llista d'espera d'habitatge d'emergncia fent servir sl a disposició del consistori

BARCELONA, 25 maig (EUROPA PRESS) -

El candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha proms celebrar en els seus 100 primers dies de mandat una cimera per accelerar la construcció d'habitatge de protecció oficial i assequible en la qual hi hagi el sector, la Generalitat, l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) i entitats socials com la PAH.

"Convocarem una cimera i la posarem en marxa immediatament", ha dit aquest dijous en unes declaracions als mitjans al costat del conseller de Territori, Juli Fernndez, i la número 3 per Barcelona, Ester Capella, davant la Casa Bloc de Barcelona.

L'objectiu, segons Maragall, és engegar la "nova i potent fbrica d'habitatge" a Barcelona per arribar a construir 20.000 habitatges durant el mandat --8.000 dels quals protegits--.

Aquesta és una de les tres mesures que el candidat republic s'ha comproms a impulsar en els 100 primers dies de mandat dins les polítiques d'habitatge que vol impulsar ERC.

En aquest termini, Maragall també s'ha comproms a desplegar la nova llei d'habitatge definint les noves zones tensionades i aplicant els mecanismes que preveu per contenir el preu del lloguer.

A més a més, ha assegurat que, en el termini de dos anys, és possible reduir "sinó al 100%, gairebé" la totalitat de la llista d'espera d'emergncia habitacional amb inversions senzilles a solars a disposició de l'Ajuntament de Barcelona.

"No parlem de grans equipaments ni de grans edificis, sinó de fer servir sl disponible", ha afegit Maragall, que ha acusat el Govern municipal de BComú i el PSC de falta d'iniciativa i inacció en aquest mbit.

ESTER CAPELLA I JULI FERNNDEZ

Ester Capella ha sostingut que ERC ha portat el "PSOE all on no volien, a limitar els preus del lloguer", i ha mantingut que s'ha comenat a parlar del dret a l'habitatge com un dret fonamental amb el Govern i un conseller de Territori d'ERC.

El conseller Juli Fernndez ha defensat que el dret a l'habitatge ha de ser un dret real i efectiu, i ha assegurat que quan ERC té l'oportunitat fa servir "tots els instruments" per garantir-lo des del Parlament, el Congrés, el Govern i els ajuntaments.

"A l'Ajuntament de Barcelona també tindrem l'ocasió d'aplicar aquestes polítiques republicanes per afavorir un lloguer assequible i suficient per a tothom", ha afegit.

Contingut patrocinat