Llana el concepte d'hospital digital per reduir esperes en les urgncies
L'HOSPITALET DE LLOBREGAT(BARCELONA), 28 febr. (EUROPA PRESS) -
Mapfre ha presentat en el Mobile les seves novetats en R+D, entre les quals es troben el seu primer assistent virtual a través d'intelligncia artificial (IA) conversacional, amb el qual pretén reduir els temps de resposta amb els clients i analitzar les interaccions virtuals per conixer-los millor.
El director d'innovació de Mapfre Espanya, Juan Cumbrado, i el CEO de Savia, plataforma de salut digital de Mapfre, Pedro Díaz Yuste, han explicat les novetats de la companyia sobre mobilitat i sobre salut digital a l'espai 4YFN del Mobile World Congress (MWC).
"La intelligncia artificial reconeix durant trucada els elements sobre els quals el client té dubte i li ofereix materials d'ajuda", segons Cumbrado, i ha afegit que el servei obre un canal de comunicació amb els assegurats i millora la interacció amb ells.
Mapfre ha presentat també avanos sobre la verificació digital en la contractació: la IA recull la informació necessria a través del reconeixement d'imatges per simplificar processos de tramitació i recollida de dades, un servei ja disponible en l'assegurana d'autombils i que s'estendr "prximament" per a la valoració i captura de riscos en la tarifació i contractació d'assegurances de comeros.
També ha posat en marxa l'ús de la IA en el servei de traabilitat de grues a través de l'aplicació mbil: el client pot veure on es troba la grua que li prestar el servei en cas de sinistre, saber en cada moment a quina distncia es troba i el temps estimat d'arribada.
Cumbrado ha explicat una altra novetat en l'mbit de la mobilitat, que, segons ell, cada vegada és més personal i en qu cada cop és menys necessari la compra d'un cotxe: "Al cap i a la fi adquireixes un servei i no tant un bé".
Per adaptar-se a aquesta nova realitat, el director d'innovació ha desvelat que Mapfre treballa en el llanament d'una assegurana per a la mobilitat personal, i assegura que ser pioner en el sector.
Així mateix, l'empresa fa poc ha engegat un projecte pilot de fisioterpia digital basat en la IA perqu el pacient sigui tractat a distncia i envi l'enregistrament de les rehabilitacions perqu el fisioterapeuta els pugui corregir, la qual cosa Cumbrado defineix com "un pla de fitness per en l'mbit de la fisioterpia".
HOSPITAL DIGITAL PER REDUIR ESPERES
El CEO de Savia, Pedro Díaz Yuste, ha donat a conixer el projecte pilot d'hospital digital que va comenar aquest gener i amb el qual pretenen "replicar al format digital tot el que puguis fer en un hospital físic", com acudir a les urgncies, al metge de capalera, fer videoconsultes amb especialistes i demanar proves o analítiques.
"En un moment de tensió assistencial sobretot en la sanitat pública, es configura com a potencial solució per alleujar aquestes tensions", segons Yuste, que ha explicat que el target de Savia són sobretot mares joves i ocupades amb fills petits.
Yuste també ha anunciat una altra novetat de la plataforma basada en la figura del metge digital, que es posar en funcionament aquest mar i que est pensada per replicar el concepte del metge de capalera que coneix el pacient pel nom i pot donar-li una orientació mdica personalitzada perqu sap el seu historial.
"Necessitem que els metges també estiguin digitalitzats i siguin capaos d'oferir aquests serveis a través d'eines digitals", ha assegurat el CEO de Savia, i ha afegit que amb aquestes iniciatives pretenen ajudar-los en el procés de digitalització.