Actualitzat 25/09/2014 10:13

Mapfre compra les filials de Direct Line a Itàlia i Alemanya per 550 milions

Mapfre
EUROPA PRESS

MADRID, 25 set. (EUROPA PRESS) -

Mapfre ha arribat a un acord amb la companyia asseguradora britànica Direct Line Group segons el qual adquireix les seves filials d'assegurança d'actes a Itàlia i Alemanya per 550 milions d'euros, segons ha anunciat aquest dijous la companyia presidida per Antonio Huertas.

L'esmentada operació s'emmarca en l'aposta decidida de la companyia espanyola per l'assegurança directa en línia i li permet reforçar la seva presència al continent europeu.

Sumats, els negocis d'Itàlia i Alemanya aporten 714 milions d'euros en primes, 1,6 milions de clients i 19,5 milions d'euros en benefici abans d'impostos, segons els últims resultats, de l'any 2013.

"Els actius d'Itàlia i Alemanya adquirits constitueixen una inversió absolutament estratègica per a Mapfre, doncs reforcen dues línies fonamentals del nostre pla de creixement global: ens permeten augmentar la nostra presència a Europa i al mateix temps encaixen amb la nostra aposta decidida cap al negoci digital", ha subratllat el president de Mapfre, Antonio Huertas.

El tancament de l'operació està subjecte a l'autorització per part dels corresponents reguladors del mercat.

Direct Line Itàlia és la líder del mercat italià de venda d'assegurança directe d'automòbils, amb una quota de mercat d'aproximadament el 28% en aquest canal, gairebé 500 milions d'euros en primes anuals i un milió de clients.

Direct Line Alemanya, per part seva, ocupa el lloc número tres en el rànquing de l'assegurança directe d'actes alemany, amb una quota de mercat d'aproximadament el 13% en aquest canal, més de 200 milions d'euros en primes i al voltant de 600.000 clients.

L'assegurança directe està experimentant, segons Mapfre, un ràpid desenvolupament en els dos països: ha crescut un 74% a Itàlia els últims cinc anys, i un 38% a Alemanya.

Direct Line Group va adquirir les dues filials a Itàlia i Alemanya el 2002, i en aquests 12 anys les dues companyies van anar diversificant els seus canals de distribució: actualment el negoci directe aporta el 45% de les primes, mentre que diferents aliances de distribució amb fabricants d'automòbils i entitats financeres aporten un 32%. El 23% restant s'obté a través d'agregadores d'assegurances.

La companyia espanyola ha destacat que aquesta estratègia encaixa "perfectament" amb la multicanalitat que està desenvolupant en la relació amb els seus clients.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés