BARCELONA, 19 gen. (EUROPA PRESS) -
Les entitats independentistes han llegit un manifest durant la concentració contra la cimera hispanofrancesa que se celebra aquest dijous entre el president del Govern central, Pedro Sánchez, i el seu homòleg francès, Emmanuel Macron, al MNAC de Barcelona en el qual consideren que l'esdeveniment converteix Espanya i França en estats "més hipòcrites".
"Pretenen vendre una imatge de normalitat, però la realitat és tossuda. Una foto provocativa no convertirà Espanya o França en estats més democràtics, sinó més hipòcrites", han sostingut en la protesta convocada pel Consell de la República (CdRep), l'ANC, Òmnium Cultural i 30 entitats independentistes més.
Han criticat "la vulneració sistemàtica de drets fonamentals, amb exiliats i més de 4.200 represaliats", i han lamentat que el conflicte polític no estigui resolt ni que els estats tinguin intenció d'afrontar-lo democràticament, segons ells.
"Als Països Catalans no hi ha normalitat, sinó un Estat acostumat a tancar els conflictes en fals per preservar la seva unitat. Ara també vol passar pàgina, per això, com a independentistes i com a demòcrates, tenim l'obligació d'impedir-ho", han afirmat.
Per això, han exalçat la mobilitat "contínua i transversal" com l'única normalitat democràtica per defensar les llibertats nacionals, exercir els drets civils i polítics i viure en la república catalana, subratlla el manifest.