Publicat 02/04/2014 12:12

Mango va guanyar 120,5 milions el 2013, un 9% més respecte a l'any anterior

Tienda de Mango
MANGO/PETRA STADLER

BARCELONA, 2 abr. (EUROPA PRESS) -

Mango ha augmentat un 9% la facturació i els guanys el 2013, fins a 1.846 i 120,5 milions d'euros, respectivament, ha informat aquest dimecres la firma de moda, que el 2014 preveu invertir 300 milions i crear més de 2.000 llocs de feina.

Les inversions es dedicaran a noves botigues, reformes de les actuals, i renovació dels sistemes logístics i d'informació, ha explicat en un comunicat.

El 83% de la facturació del 2013 es va generar a l'exterior, i la venda en línia --disponible a 64 països-- va arribar als 124 milions d'euros, un 77% més, en un any que la companyia va crear 1.200 llocs de feina i va arribar a 2.700 punts de venda a 105 països, tot i que Europa segueix sent el seu mercat principal.

En la venda a través d'internet, aquest 2014 afegirà Austràlia i diversos països de l'Amèrica Central i del Sud, i seguirà amb l'ampliació de nous mercats a Europa, l'Àsia i L'Orient pròxim.

Respecte a les diferents línies de la firma, el 2013 H.E. by Mango va reafirmar la seva presència a mercats com Espanya, França, Alemanya, Holanda i Rússia, i preveu una facturació de 130 milions en 2014.

Mango Kids, en la seva segona temporada, preveu acabar aquest any amb més de 250 punts de venda ubicats a més de 50 països, i Mango Sport&Intimates, que ha tancat 2013 amb 95 punts de venda, preveu arribar a 125 punts de venda a escala mundial el 2014.

La nova línia Violeta by Mango, llançada al gener amb una inversió de 20 milions d'euros, té previst facturar 50 milions d'euros en el seu primer any, essent Espanya, França, Alemanya i Rússia els seus principals mercats.

Per donar cabuda a tots aquests projectes, Mango ha ampliat les seves instal·lacions: el juny del 2013 va adquirir el terreny adjacent al seu actual centre de disseny, on s'edificarà una nau de 17.000 metres quadrats que albergarà les noves línies i es batejarà com Hangar2.

La marca passarà així a disposar de 80.000 metres quadrats d'oficines distribuïdes en tres edificis a la seva seu de Palau-solità i Plegamans (Barcelona), on treballen 2.100 persones.

Alhora, Mango segueix desenvolupant el Parc Logístic de Lliçà d'Amunt (Barcelona), on establirà el seu nou centre logístic; en la seva primera fase, que està en construcció, s'edificaran més de 125.000 metres quadrats d'un total de 330.000 metres quadrats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés