Publicat 20/08/2015 12:21

Mango retalla un 35% el dividend el 2014 i eleva un 48% les vendes en línia fins a 183 milions

MADRID/BARCELONA, 20 ago. (EUROPA PRESS) -

La firma de moda espanyola Mango ha retallat un 35% el dividend per als accionistes de la companyia després de tancar el 2014 amb un benefici net de 77,8 milions d'euros, un 14% menys respecte als 91,1 milions d'euros de l'exercici anterior.

En concret, la família Andic rebrà 50 milions d'euros en concepte de dividend respecte dels 78 milions d'euros del 2013, segons figura en la Memòria de Sostenibilitat de l'ensenya de moda el 2014.

Mango ha tancat l'exercici amb una facturació de 2.017 milions d'euros, fet que suposa un increment del 9,3% respecte a l'any anterior, i un benefici brut d'explotació (Ebitda) de 223 milions.

Actualment, Mango té més de 2.700 punts de venda repartits en 109 països i destaca que el percentatge de vendes en mercats internacionals ha estat del 81%.

L'informe revela que per àrees geogràfiques les vendes a Espanya es van elevar un 16%, fins a 375 milions d'euros, mentre que a Europa van arribar a un 843 milions d'euros, un 4% més, i a la resta del món la seva facturació es va situar en 797 milions d'euros, un 12% més.

APOSTA PEL COMERÇ ELECTRÒNIC I PER LES MEGABOTIQUES

D'altra banda, el comerç electrònic a Mango pesa ja el 9,1% de la facturació total de la companyia i va tancar 2014 amb unes vendes que van ascendir a 183 milions d'euros, un 48% més que l'any anterior.

Actualment, la firma té 76 països amb venda en línia, dels quals 12 nous mercats s'han obert el 2014, destacant el començament de la venda per internet en països com Austràlia, Indonèsia i Colòmbia, entre d'altres de Centre i Sud-amèrica.

L'informe mostra que, de la mateixa manera que en visites, les vendes per dispositius mòbils s'han duplicat, i Mango ha reforçat l'adaptació a aquesta tendència amb el llançament d'una nova aplicació.

A més, www.mango.com va registrar un creixement sostingut de més del 30% en visites respecte a l'any anterior, i el 2014 va aconseguir un nou rècord i va arribar a gairebé 2.000 milions de pàgines vistes.

El vicepresident de l'ensenya, Jonathan Andic, ha subratllat l'aposta pel comerç electrònic en la companyia: "Seguim invertint a millorar el nostre servei de compra en línia".

"El nostre objectiu per al 2015 és ampliar els nostres serveis i el nombre de països directament o a través de 'partners'", ha explicat.

La família Andic, a més, aposta per reforçar el concepte de 'megabotigues' en els seus canals de venda, ja que els últims anys ha donat un gir notable a la imatge dels establiments de la firma amb l'objectiu que l'experiència de la compra sigui encara més gratificant amb botigues molt àmplies i lluminoses; el 2014 s'han obert 43 botigues amb aquest nou concepte.

MÉS OCUPACIÓ

Durant l'any passat, la marca amb seu a Palau-solità i Plegamans (Barcelona) va crear 2.337 llocs de treball a escala mundial, fet que suposa un increment del 17% respecte al 2013, dels quals uns 650 es van crear a Espanya, de manera que la companyia té una plantilla global de 15.793 treballadors.

Mango és el segon exportador del sector de la moda amb la creació de més de 5.500 models per temporada i produint més de 134 milions d'articles a l'any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés