Publicat 10/07/2024 16:09

Mango crea "íntegrament" amb IA una campanya publicitària per a la seva línia de moda juvenil Teen

Campanya de la línia juvenil Mango Teen
MANGO

La iniciativa forma part del pla estratègic 2024-2026

BARCELONA, 10 jul. (EUROPA PRESS) -

La multinacional catalana de moda Mango ha creat "íntegrament" una campanya publicitària amb intel·ligència artificial (IA) per a la col·lecció d'edició limitada 'Sunset Dream' de la línia juvenil Mango Teen, ja disponible a 95 mercats.

Segons informa en un comunicat aquest dimecres, el llançament forma part del pla estratègic de Mango 2024-2026, que té l'objectiu de crear valor a través "del desenvolupament tecnològic, la gestió de dades i l'excel·lència operacional".

El procés va començar amb una sessió de fotos reals de cada peça de roba de la col·lecció, i després "es va entrenar un model d'IA generativa perquè aprengués a generar imatges posicionant les peces reals sobre una model".

En aquesta fase, "el repte més gran va ser aconseguir imatges amb una qualitat editorial similar a una campanya de moda", mantenint les característiques de la peça i la model.

Un cop generades les imatges amb IA, l'equip d'art en va fer una selecció, per després retocar, editar i masteritzar-les a l'estudi fotogràfic.

"REVOLUCIÓ TECNOLÒGICA"

El director de tecnologia, dades, privadesa i seguretat de Mango, Jordi Álex, ha valorat que la iniciativa reflecteix el seu compromís "continu amb la innovació i l'avantguarda en el món de la moda".

"La IA és una revolució tecnològica amb grans oportunitats que ha d'actuar com a copilot per estendre les capacitats dels nostres treballadors", ha afegit.