La iniciativa forma part del pla estratgic 2024-2026
BARCELONA, 10 jul. (EUROPA PRESS) -
La multinacional catalana de moda Mango ha creat "íntegrament" una campanya publicitria amb intelligncia artificial (IA) per a la collecció d'edició limitada 'Sunset Dream' de la línia juvenil Mango Teen, ja disponible a 95 mercats.
Segons informa en un comunicat aquest dimecres, el llanament forma part del pla estratgic de Mango 2024-2026, que té l'objectiu de crear valor a través "del desenvolupament tecnolgic, la gestió de dades i l'excellncia operacional".
El procés va comenar amb una sessió de fotos reals de cada pea de roba de la collecció, i després "es va entrenar un model d'IA generativa perqu aprengués a generar imatges posicionant les peces reals sobre una model".
En aquesta fase, "el repte més gran va ser aconseguir imatges amb una qualitat editorial similar a una campanya de moda", mantenint les característiques de la pea i la model.
Un cop generades les imatges amb IA, l'equip d'art en va fer una selecció, per després retocar, editar i masteritzar-les a l'estudi fotogrfic.
"REVOLUCIÓ TECNOLGICA"
El director de tecnologia, dades, privadesa i seguretat de Mango, Jordi Álex, ha valorat que la iniciativa reflecteix el seu compromís "continu amb la innovació i l'avantguarda en el món de la moda".
"La IA és una revolució tecnolgica amb grans oportunitats que ha d'actuar com a copilot per estendre les capacitats dels nostres treballadors", ha afegit.