BARCELONA 15 juny (EUROPA PRESS) -
El secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal, ha defensat ampliar l'Aeroport de Barcelona: "No necessitem més passatgers, necessitem més qualitat de passatgers" per a empreses, centres d'investigació i universitats catalanes, i perquè arribin les multinacionals i el món digital.
"Barcelona tindrà menys passatgers o no creixerà en passatgers de baix cost i creixerà en vols intercontinentals, que és pel que estem apostant", ha dit aquest diumenge en una entrevista a 'Elnacional.cat' recollida per Europa Press.
Preguntat per si vol un model que combini companyies de baix cost, Vueling i el hub, ha respost: "Vueling és la principal companyia de Barcelona, i es considera de baix cost però de nova generació. Més qualitat que altres companyies".
"A Vueling hi ha una part molt important de passatger de negoci, que vola a Brussel·les o a Frankfurt o a Londres per activitats professionals", ha dit, i ha defensat que continuïn arribant turistes però, sobretot, científics, empresaris i talent.
EL MURAL DE MIRÓ, A LA T1
També ha dit que la terminal satèl·lit serà "bàsicament una terminal per a aquests vols intercontinentals nous" que hi hagi.
A la T1 hi haurà elements molt més tecnificats per al control de maletes i passatgers amb molta més rapidesa, i el mural de l'artista Joan Miró passarà de la T2 a la T1.
REUS I GIRONA
Quant a la resta d'aeroports catalans, ha afirmat que el de Girona i el de Reus (Tarragona) "han de tenir el seu propi pla de negoci, el seu propi pla de desenvolupament i la seva pròpia proposta".
I ha tornat a al·ludir-los en parlar dels objectius mediambientals: "Aconseguir que la suma de les emissions de tots tres aeroports d'interès general de l'Estat, Reus, Girona i Barcelona, si hi ha increment de vols, al final no sigui increment d'emissions".