Actualitzat 23/05/2018 12:02

Maillo demana a Torra que "rectifiqui" i proposi nous consellers: "Està a les seves mans, no en les del Govern central"

Martínez Maillo al Congrés dels diputats
EUROPA PRESS

MADRID 23 maig (EUROPA PRESS) -

El coordinador general del PP, Fernando Martínez-Maillo, ha sol·licitat aquest dimecres al president de la Generalitat, Quim Torra, que "rectifiqui" i proposi com a consellers persones que no estiguin empresonades ni fugides de la Justícia. Segons ha afegit, està "a les seves mans", no en les de l'Executiu de Mariano Rajoy.

Així s'ha pronunciat Maillo en els passadissos del Congrés en ser preguntat si creu que Torra accedirà al final a nomenar nous consellers que permetin desencallar la situació a Catalunya, deixant fora Jordi Turull i Josep Rull, a la presó preventiva, i Toni Comín i Lluis Puig, fugits de la Justícia.

El 'número tres' del PP ha indicat que Torra "hauria de" proposar nous consellers i ha afegit que així l'hi ha dit el mateix jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, que ha denegat la llibertat provisional sol·licitada per Rull i Turull per prendre possessió i exercir com a consellers del nou Govern català en entendre que existeix risc de fugida i de reiteració delictiva.

En aquest sentit, ha indicat que és "inviable" proposar com a consellers persones que estan a la presó o fugides de la Justícia, que no poden ni prendre possessió ni sotmetre's al control parlamentari, que és "l'essència de la mateixa democràcia".

"És una provocació més. El millor que podria fer és rectificar. Crec que seria una bona decisió, però està a les seves mans, no a les mans del Govern central", ha conclòs el coordinador general dels 'populars'.

Contingut patrocinat