UNIVERSITAT ABAT OLIBA CEU - Arxiu
MADRID 10 abr. (EUROPA PRESS) -
La directora de l'Escola Judicial, la magistrada Gemma Espinosa, ha dit aquest dimarts que "ara no" va tranquil·la pel carrer, ja que ella i el seu marit, el magistrat del Tribunal Suprem que instrueix la causa pel procés sobiranista, Pablo Llarena, s'han vist obligats a portar escorta a Barcelona, on resideixen.
En una entrevista amb Cadena Cope recollida per Europa Press, Espinosa responia així a la pregunta directa de si transitava tranquil·la pels carrers: "No, ara no, perquè la veritat és que ara tenim escorta i protecció, però crec que això durarà molt poc, que la gent reflexionarà i tornaran les coses a la normalitat".
Espinosa, que ha reconegut haver "rebut amenaces o advertiments", incideix que en la seva opinió, "són casos aïllats" i posa en valor que "de la mateixa manera" han rebut "innombrables mostres de suport" de persones diverses, dins i fora de Catalunya i fins i tot de posicions polítiques properes a l'independentisme.
"Sí, hi ha hagut amenaces, totes aquestes coses que s'han vist, però per descomptat hem rebut el suport de moltíssima gent dels dos posicionaments ideològics o sigui que la gent sap distingir (...) sap que una cosa és el treball que fa el meu marit i una altra és la qüestió política", ha comentat.
La magistrada apunta a més que "hi ha altres jutges catalans que han rebut aquestes pintades i aquestes amenaces".
"No som els únics. Però jo crec que és una minoria exaltada. El poble català és pacífic i això no es tolerarà per la societat. No ho permetran", ha assegurat.
D'altra banda, Espinosa s'ha referit a l'acte d'entrega dels despatxos judicials que aquest dilluns va presidir el rei Felip VI a l'Escola Judicial a Barcelona, per destacar "el suport rebut" per part del cap de l'Estat i les seves paraules sobre la independència judicial i la importància de la seva tasca.