Actualitzat 28/12/2013 10:57

Madrid i Barcelona, fora del rànquing de les 50 ciutats més cares per instal·lar oficines

MADRID, 26 Dic. (EUROPA PRESS) -

   Madrid i Barcelona no figuren en el llistat de les cinquanta primeres ciutats del món amb el preu de lloguer d'oficines més alt que elabora la consultora immobiliària CB Richard Ellis, que atribueix aquest fet a l'"ajust" experimentat pel mercat immobiliari terciari d'aquestes ciutats.

   La firma considera encara que aquest fet converteix la capital i Barcelona en destinacions "molt interessants" per a les companyies que busquin establir-se a Europa, tenint en compte que "les converteix en places molt competitives en preu".

   "Madrid i Barcelona ja gairebé han conclòs el seu procés d'ajust i les seves rendes es troben en una clara fase d'estabilització, pas previ al començament de la recuperació del sector terciari", assenyala la consultora en un comunicat.

   En canvi, CB Richard Ellis considera "preocupant" que dues ciutats espanyoles, València i Palma de Mallorca, figurin entre les majors caigudes de preus de les oficines es van anotar a l'últim any, amb descensos en els lloguers de les zones 'primi' del 10,7% i l'11,3%, respectivament.

   L'estudi semestral de preus d'oficines a escala global de la consultora revela que Londres ha recuperat la primera posició com ciutat més cara per arrendar una oficina, relegant així un altre cop a Hong Kong a la segona posició.

   L'escassa disponibilitat d'espais lliures i la restricció a la construcció de nous desenvolupaments ha pressionat a l'alça els preus de les oficines de Londres, impulsant a la capital britànica a convertir-se a la ciutat més cara del món.

   L'informe indica a més que Nova York i San Francisco han quedat fora del Top Ten de ciutats amb els lloguers d'oficines més alts, el que, segons la consultora, constata l'"estreta correlació entre el comportament del sector immobiliari amb el creixement econòmic dels països".

   En la banda oposada, sobresurt el protagonisme que comencen a tenir ciutats com Mèxic DF, Sao Paulo, Buenos Aires i Rio de Janeiro, que figuren com alguns dels mercats en els quals les rendes més han pujat en els últims mesos.

Contingut patrocinat