David Zorrakino - Europa Press - Arxiu
BARCELONA, 25 abr. (EUROPA PRESS) -
La diputada de Junts i secretria segona de la Mesa del Parlament, Aurora Madaula, ha rebutjat rellevar la presidenta del partit, Laura Borrs, al capdavant de la cambra catalana: "Em vaig descartar jo mateixa".
En una entrevista a 'Vilaweb', recollida per Europa Press aquest dimarts, ha assegurat que ocupar el crrec de Borrs seria molt dur perqu considera la seva condemna per fraccionar contractes al capdavant de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) "un cas de repressió".
Preguntada per si, en cas d'apartar Borrs, és partidria de deixar la presidncia buida o que l'assumeixi una persona de Junts, ha valorat que "depn de qui es tri" i ha defensat que ho ha de decidir la mateixa Borrs.
Ha reiterat que en la suspensió de Borrs com a presidenta del Parlament "hi ha hagut una vulneració de drets fonamentals explícita" i del Reglament de la cambra catalana i ha criticat que ERC i la CUP --textualment-- també han participat en aquesta persecució.
I interpellada per si Borrs hauria de continuar liderant el partit, Madaula ha resolt: "Els estatuts del partit són molt clars: en un cas de 'lawfare', no hi ha debat".
ACORD DE CLAREDAT I BARCELONA
Madaula ha defensat que Junts no hauria d'assistir a la taula de partits sobre l'acord de claredat per a un referndum pactat i ha lamentat que la proposta, plantejada pel president de la Generalitat, Pere Aragons, "pinta molt malament".
"Em temo que no va cap a la independncia, sinó cap a aconseguir una reforma de l'Estatut, i nosaltres no hem vingut a fer aix. No hem vingut a fer una autonomia més gran", ha avisat.
I sobre el projecte del candidat de Junts, Xavier Trias, al capdavant de l'Ajuntament de Barcelona, ha reivindicat impulsar una "política independentista" des del consistori i ha dit que no est d'acord amb plantejar pactes amb el PP ni amb el PSC.