BARCELONA, 12 nov. (EUROPA PRESS) -
El director general de Lufthansa a Espanya i Portugal, Carsten Hoffmann, ha afirmat aquest dijous que la companyia alemanya no augmentarà la seva presència a Barcelona a curt termini, i ho ha atribuït a les diferents vagues en els últims mesos, que ha assegurat que no permeten plantejar plans de creixement en general.
En una roda de premsa a Barcelona, Hoffmann ha constatat que els treballadors de l'aerolínia han convocat 14 vagues en l'últim any i mig, i ha assegurat que aquesta conflictivitat pot fer perdre quota de mercat a la companyia, perquè "si tu no creixes i la competència sí, perds quota de mercat".
Ha assenyalat que actualment Lufthansa té una quota de mercat del 7% a Espanya, i que l'Aeroport de Barcelona és el més important a l'Estat, amb un terç dels vols.
"No ens podem rendir a les demandes que plantegen els sindicats perquè hi ha en joc el futur de la companyia. Ens estem enfrontant a una competència molt dura a tot el món i hem de mantenir-nos ferms", ha manifestat Hoffmann, que ha lamentat que el personal de cabina ja porta una setmana de vaga, i que ha recordat que al setembre van ser els pilots qui van convocar aturades.
"Sense un acord amb els sindicats no és possible créixer i per això les nostres flotes estan estables per als pròxims cinc anys", ha afegit, i ha confiat que el conflicte se solucionarà i possibilitarà un creixement en el futur.
PREMIUM ECONOMY CLASS
Coincidint amb el 60 aniversari de Lufthansa a Espanya, l'aerolínia ha presentat la introducció de la seva nova Premium Economy Class a Barcelona, i Hoffman ha subratllat que la capital catalana és "clau" per a la companyia.
L'estratègia de l'aerolínia alemanya per a Espanya passa per promoure aquesta nova Premium Economy Class --ofereix productes addicionals i més espai per un preu intermedi entre la classe turista i la Business--; aconseguir una major penetració en el segment de passatgers de negoci, i mantenir la posició dels 'hubs' de Frankfurt i Munic com a punts de connexió per a viatges intercontinentals, especialment amb Nord-amèrica i l'Àsia Pacífic.
Per al 2015, el grup alemany preveu incrementar el trànsit gairebé un 5% respecte a les xifres del 2014, quan va transportar 3,5 milions de passatgers entre Espanya i Alemanya.
PROCÉS INDEPENDENTISTA
Després de preguntar-li pel procés independentista de Catalunya, Hoffmann ha afirmat que estan observant amb molt detall el que està succeint i s'ha mostrat optimista sobre el fet que "es trobarà la millor solució per a tots, sigui quina sigui".
"No puc especular sobre què passarà", ha afegit, i ha considerat que és una incògnita quins efectes tindria una separació de Catalunya de la resta d'Espanya.