Publicat 07/03/2018 16:32

Lucía Martín (ECP) veu PP i Cs "descol·locats" davant la vaga del 8M i els demana reflexió

Pablo Iglesias, Xavier Domènech i Lucía Martín visiten un bloc de pisos
Europa Press

Iglesias demana canviar la llei de lloguers per complir el dret a l'habitatge

SANT JOAN DESPÍ (BARCELONA), 7 (EUROPA PRESS)

La diputada d'ECP al Congrés Lucía Martín ha assegurat aquest dimecres que PP i Cs s'han quedat "descol·locats" davant la vaga convocada per al dijous pel Dia de la dona treballadora, i els ha demanat reflexionar, perquè considera que moltes de les seves votants sí la secunden.

Ho ha dit en declaracions als periodistes després de reunir-se juntament amb el secretari general de Podem, Pablo Iglesias, i el coordinador general de CatComú, Xavier Domènech, amb veïns de l'edifici 113 de l'avinguda Barcelona de Sant Joan Despí (Barcelona).

Martín assegura que la vaga i la manifestació del dijous en la qual participarà suposarà un punt d'inflexió que "ha de traslladar-se" a les institucions perquè prenguin mesurades i s'acabi amb les desigualtats que pateixen les dones en relació amb els homes.

"El moviment feminista té una potència brutal i una transversalitat increïble que han fet que les seves demandes siguin assumides per la majoria de la societat", i ha explicat que, com altres diputades, donarà part del seu sou a la coordinadora feminista.

PABLO IGLESIAS

Iglesias ha explicat que hi ha un canvi d'opinió del Govern central sobre aquesta vaga i que això suposa el triomf de les convocants: "És un èxit de les dones que Cs i el PP s'hagin d'empassar les seves paraules, s'hagin de disculpar i hagin de sortir ara balbotejant, dient que sí, que les dones tenen raó".

Iglesias també s'ha referit a l'edifici que ha visitat a Sant Joan Despí, titllant de vergonyosa la situació de les 400 persones, 121 famílies i 30 nens que reclamen una pujada del lloguer justa, després que un 'fons voltor' compara el bloc i imposés una pujada del lloguer desmesurada, ha dit.

Segons el líder de la formació habitada, els veïns els han explicat que, en els lloguers amb opció a compra, a ells els exigien "mig milió d'euros, mentre el 'fons voltor' ha pogut comprar l'habitatge per 100.000 euros".

"És una vergonya que en aquest país s'estigui legislant a favor dels 'fons voltors'. Alguns s'han omplert la boca parlant de la Constitució, i la Constitució diu que l'habitatge és un dret", i ha recordat que ja tenen registrada al Congrés una petició per modificar la Llei d'Arrendaments Urbans i complir aquest dret constitucional.

"PATRIOTES DE POLSERA"

Iglesias ha criticat els que considerin que el problema principal a Catalunya i tota Espanya siguin les banderes, i ha reclamat als "patriotes de polsera" que s'engeguin per recuperar els drets socials de la ciutadania.

Per a Xavier Domènech, els veïns del bloc són un símbol d'alguna cosa que succeeix a tota Espanya, ha agraït la seva capacitat d'organització i s'ha compromès a ser l'eina per portar la seva reivindicació a la llei i emparar el dret de tots a l'una habitatge.

Contingut patrocinat