Publicat 31/05/2021 10:49

Lucena (Aena) veu "vital" comptar amb l'aval del Govern per ampliar l'Aeroport de Barcelona

El president d'Aena, Maurici Lucena, en una entrevista del programa 'Caf d'idees' de La 2 i Rdio 4.
LA 2 / RDIO 4

Assegura que el delta del Llobregat millorar "molt" amb el pla mediambiental d'Aena

BARCELONA, 31 maig (EUROPA PRESS) -

El president d'Aena, Maurici Lucena, ha assegurat aquest dilluns que és "vital" que el Govern doni llum verda a l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-el Prat perqu aquest projecte tiri endavant, amb una inversió de 1.700 milions d'euros.

Sense el beneplcit del Govern, "no hi pot haver ampliació, ni 'de facto' ni 'de iure'", perqu els permisos mediambientals per compensar els espais naturals protegits que afectaria són competncia de la Generalitat, ha avisat Lucena en una entrevista a Rdio4 i La2 que ha recollit Europa Press.

Ha explicat que el president de la Generalitat, Pere Aragons, li va dir en una reunió que encara ha d'analitzar el projecte "amb el seu equip", després que l'últim conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, s'oposés al pla que va presentar Aena.

El president d'Aena ha celebrat que l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, es mostrés partidria de millorar la connectivitat i les infraestructures de Barcelona amb inversió malgrat considerar que la companyia abordava la iniciativa amb un plantejament "de o tot o res", en una entrevista aquest diumenge a 'La Vanguardia'.

Lucena ha dit que es queda "amb la part bona" d'aquestes declaracions, i ha matisat que el projecte est obert a suggeriments i que si ara apressen a decidir sobre l'ampliació és perqu Aena funciona amb cicles d'inversió regulats.

MANIFEST D'ENTITATS ECONMIQUES

També ha celebrat que entitats econmiques catalanes --entre les quals, Foment del Treball, Pimec i la Cambra de Barcelona-- signessin diumenge un manifest a favor de l'ampliació, els "pros i contres de la qual" ha demanat analitzar tenint en compte la transcendncia de la decisió final.

Lucena ha advertit que, quan l'Aeroport de Barcelona arribi al límit de la seva capacitat, pujar el preu dels bitllets per la impossibilitat de proveir tota la demanda si no s'amplia la tercera pista.

I ha assegurat que, a diferncia de Catalunya, a la Comunitat de Madrid no s'ha posat "ni una sola trava" per ampliar l'Aeroport Madrid-Barajas, prevista per al mateix període.

"Em sembla evident que Catalunya est en un risc alt de decadncia econmica", ha lamentat el també economista, i ha afegit que el projecte d'ampliació de l'Aeroport seria un dels pocs que ajudaria a mitigar-ho, en les seves paraules.

En canvi --ha sostingut-- renunciar-hi suposar "oposar-se" a 20.000 llocs de treball directes en un moment de crisi i allunyar les perspectives de convertir l'aeroport en un 'hub' internacional, amb el qual cosa Barcelona rivalitza amb Viena, Roma i Mil, ha detallat.

Lucena també ha defensat el projecte mediambiental de la companyia per compensar l'afectació a espais naturals protegits que comportaria l'ampliació, amb el qual s'augmentarien en un 25% les hectrees protegides: "Estic convenut, per com de bé fa les coses la companyia, que el delta del Llobregat quedar molt millor del que est ara".

PREVISIONS PER A L'ESTIU

En vista de l'inici de la temporada d'estiu, ha pronosticat un "augment del trnsit" als aeroports espanyols malgrat la covid-19, tot i que per ara no disposen de xifres sobre aquestes previsions.

La companyia confia que el passaport sanitari europeu "augmentar molt la confiana i la mobilitat": per aix els aeroports estan impulsant proves pilot per facilitar que el passaport digital estigui en marxa com més aviat possible, ha explicat Lucena.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés