Publicat 31/05/2021 10:49CET

Lucena (Aena) veu "vital" comptar amb l'aval del Govern per ampliar l'Aeroport de Barcelona

El president d'Aena, Maurici Lucena, en una entrevista del programa 'Cafè d'idees' de La 2 i Ràdio 4.
LA 2 / RÀDIO 4

Assegura que el delta del Llobregat millorarà "molt" amb el pla mediambiental d'Aena

BARCELONA, 31 maig (EUROPA PRESS) -

El president d'Aena, Maurici Lucena, ha assegurat aquest dilluns que és "vital" que el Govern doni llum verda a l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-el Prat perquè aquest projecte tiri endavant, amb una inversió de 1.700 milions d'euros.

Sense el beneplàcit del Govern, "no hi pot haver ampliació, ni 'de facto' ni 'de iure'", perquè els permisos mediambientals per compensar els espais naturals protegits que afectaria són competència de la Generalitat, ha avisat Lucena en una entrevista a Ràdio4 i La2 que ha recollit Europa Press.

Ha explicat que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, li va dir en una reunió que encara ha d'analitzar el projecte "amb el seu equip", després que l'últim conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, s'oposés al pla que va presentar Aena.

El president d'Aena ha celebrat que l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, es mostrés partidària de millorar la connectivitat i les infraestructures de Barcelona amb inversió malgrat considerar que la companyia abordava la iniciativa amb un plantejament "de o tot o res", en una entrevista aquest diumenge a 'La Vanguardia'.

Lucena ha dit que es queda "amb la part bona" d'aquestes declaracions, i ha matisat que el projecte està obert a suggeriments i que si ara apressen a decidir sobre l'ampliació és perquè Aena funciona amb cicles d'inversió regulats.

MANIFEST D'ENTITATS ECONÒMIQUES

També ha celebrat que entitats econòmiques catalanes --entre les quals, Foment del Treball, Pimec i la Cambra de Barcelona-- signessin diumenge un manifest a favor de l'ampliació, els "pros i contres de la qual" ha demanat analitzar tenint en compte la transcendència de la decisió final.

Lucena ha advertit que, quan l'Aeroport de Barcelona arribi al límit de la seva capacitat, pujarà el preu dels bitllets per la impossibilitat de proveir tota la demanda si no s'amplia la tercera pista.

I ha assegurat que, a diferència de Catalunya, a la Comunitat de Madrid no s'ha posat "ni una sola trava" per ampliar l'Aeroport Madrid-Barajas, prevista per al mateix període.

"Em sembla evident que Catalunya està en un risc alt de decadència econòmica", ha lamentat el també economista, i ha afegit que el projecte d'ampliació de l'Aeroport seria un dels pocs que ajudaria a mitigar-ho, en les seves paraules.

En canvi --ha sostingut-- renunciar-hi suposarà "oposar-se" a 20.000 llocs de treball directes en un moment de crisi i allunyar les perspectives de convertir l'aeroport en un 'hub' internacional, amb el qual cosa Barcelona rivalitza amb Viena, Roma i Milà, ha detallat.

Lucena també ha defensat el projecte mediambiental de la companyia per compensar l'afectació a espais naturals protegits que comportaria l'ampliació, amb el qual s'augmentarien en un 25% les hectàrees protegides: "Estic convençut, per com de bé fa les coses la companyia, que el delta del Llobregat quedarà molt millor del que està ara".

PREVISIONS PER A L'ESTIU

En vista de l'inici de la temporada d'estiu, ha pronosticat un "augment del trànsit" als aeroports espanyols malgrat la covid-19, tot i que per ara no disposen de xifres sobre aquestes previsions.

La companyia confia que el passaport sanitari europeu "augmentarà molt la confiança i la mobilitat": per això els aeroports estan impulsant proves pilot per facilitar que el passaport digital estigui en marxa com més aviat possible, ha explicat Lucena.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés