Actualitzat 17/07/2018 15:01

La SIMA cita aquest dimecres Aseata i sindicats per la vaga del 'handling' als aeroports

Aeroport del Prat de Barcelona
Europa Press - Archivo

MADRID, 17 jul. (EUROPA PRESS) -

L'Associació d'empreses de Serveis d'Assistència en Terra en Aeroports (Aseata) i els sindicats USO, CCOO i UGT, convocants d'una vaga del personal de terra dels aeroports ('handling') que s'iniciarà el 29 de juliol, han estat citats aquest dimecres pel Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) per negociar el conflicte col·lectiu.

En la reunió, que serà a les 10.00 hores, es negociarà per evitar una aturada general a tots els aeroports de la xarxa d'Aena, que afectarà més de 60.000 treballadors, que protesten pel bloqueig del conveni col·lectiu del personal de 'handling', que presta serveis d'assistència a avions i passatgers.

L'anunci es produeix un dia després que els sindicats USO i Sitcpla de tripulants de cabina (TCP) de Ryanair es reunissin, sense èxit, amb l'aerolínia per acordar els serveis mínims de la vaga que es produirà els dies 25 i 26 de juliol.

CCOO lamentava en un comunicat que ja passen més de dos anys de negociació sense acords i denuncien que la patronal "ha deixat passar el temps perquè no s'aconsegueixi cap acord i seguir en la seva política de precarització del personal de 'handling' dels aeroports espanyols".

Segons aquest sindicat, el bloqueig en la negociació es deu a la negativa de la patronal d'entrar en la negociació de determinats capítols del IV Conveni Col·lectiu de 'handling' referents a increments i complements salarials, jornada, descansos entre jornades, excés d'hores extraordinàries, mesures de conciliació familiar i progressió professional.

Per la seva banda, USO critica que la patronal no entri a negociar per l'excés d'hores extraordinàries, un nou pla de previsió social o la revisió del complement per incapacitat temporal, entre altres capítols com a mesures de conciliació familiar i progressió professional.

Els representants sindicals --que ja van convocar aturades a l'agost de 2011 al sector-- asseguren que han intentat conciliar amb les empreses durant les diferents reunions de negociació en un intent d'establir un acostament que pogués "resoldre la conflictivitat" i resoldre la situació de bloqueig existent.

Els serveis d'assistència en terra inclouen també l'assistència a persones de mobilitat reduïda, mercaderia, correu i servei de passarel·les i a Espanya mouen a l'any prop de 900 milions.

Entre les principals empreses que presten aquests serveis hi ha Iberia, Swissport, Acciona, Groundforce (Globalia), Atlantica, Clever, AviaPartner, Menzies, easyJet i Lesma-Ryanair.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés