Publicat 20/02/2018 14:56

Lloveras surt en llibertat després d'admetre en el TS que va recomanar als ajuntaments participar en l'1-O

Neus Lloveras arriba a declarar en el Suprem pel procés
EUROPA PRESS

Ni Fiscalia ni Vox demanen mesures cautelars contra l'expresidenta de l'AMI

MADRID, 20 febr. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú (Barcelona) i expresidenta de l'AMI, Neus Lloveras, ha sortit del Suprem després d'admetre davant el magistrat Pablo Llarena que va recomanar als ajuntaments participar en l'1-O.

Ni la Fiscalia ni l'acusació popular, exercida en representació de Vox ha demanat cap mesura cautelar contra ella.

Lloveras ha estat interrogada durant hora i mitja per la seva responsabilitat en el paper dels ajuntaments en ocasió del referèndum il·legal del passat 1 d'octubre.

Segons fonts de l'acusació, els hauria recomanat participar en la consulta malgrat les prohibicions del Tribunal Constitucional basant-se en l'assenyalat en tractats internacionals que no ha pogut concretar.

"PER LES BONES O PER LES DOLENTES"

Preguntada per la frase "per les bones o per les dolentes" que Lloveras va proferir en una de les converses telefòniques intervingudes per la Guàrdia Civil que va mantenir amb Josep María Jové --el qual va ser número dos de l'exvicepresident de la Generalitat Oriol Junqueras--, ha assenyalat que aquesta afirmació potser va ser erròniament transcrita pels agents en el document aportat a la causa.

Va ser inclosa entre els investigats per l'instructor de la causa del procés sobiranista pels càrrecs que va exercir com a presidenta de l'AMI, organització que apareixia citada com membre del comitè estratègic del procés sobiranista català dissenyat en el document 'Enfocats'.

Igual que a la resta d'investigats, se li imputen indiciariament delictes de rebel·lió, sedició i malversació de fons públics per haver tingut una participació principal i destacada en el desenvolupament del procés sobiranista.

Contingut patrocinat