Publicat 15/03/2018 14:06

Lliures es presentarà a les municipals i a les catalanes i busca "refundar el catalanisme"

Els dirigents de Lliures Antoni Fernández Teixidó i Roger Montañola
EUROPA PRESS

Rebutja la independència i càrrega contra Puigdemont i la paràlisi actual: "Ja n'hi ha prou"

BARCELONA, 15 març (EUROPA PRESS) -

El president de Lliures, Antoni Fernádez Teixidó, ha anunciat aquest dijous que el seu partit concorrerà a les eleccions municipals del 2019 i que també aspira a fer-ho a unes eventuals eleccions catalanes si es confirma que no hi ha Govern i cal repetir comicis autonòmics a curt termini.

Ho ha explicat en roda de premsa per presentar la tercera conferència del partit que, titulada 'Centrats en Catalunya', se celebrarà a les 19 hores amb la participació de Teixidó; del portaveu, Roger Montañola, i de personalitats com l'exdiputada del PP Montserrat Nebrera i l'exdirigent del FC Barcelona Toni Freixa.

"Transmetem una idea que és fonamental: tenim la voluntat de refundar el catalanisme polític de la tercera dècada del segle XXI. Ho farem sols? Estem compromesos a fer-ho", ha expressat qui va ser exconseller, exdiputat i exdirigent de CDC.

Lliures és un partit que es defineix com a catalanista, liberal i humanista que es va fundar el 2017 i que, a part de Fernández Teixidó, també agrupa exmembres d'Unió com el mateix Montañola --exdiputat autonòmic-- i a persones sense militància política prèvia.

El partit és contrari a la independència de Catalunya i molt crític amb "l'extremisme i radicalisme" que han adoptat els partits sobiranistes, i considera que pot ocupar un espai que ha abandonat el PDeCAT en els últims anys, el catalanisme centrista i sense ànsies d'un Estat català.

De fet, Teixidó ha previst que la irrupció de Lliures provoqui un moviment del PDeCAT cap a les seves posicions assumint que s'ha equivocat en abraçar la independència: "Representem el catalanisme polític que avui el PDeCAT descobreix que no hauria d'haver abandonat".

NO DESCARTA PACTES

Lliures aspira a presentar-se en solitari tant en les municipals com en les catalanes, sense descartar pactes puntuals si hi ha punts de connexió amb altres formacions polítiques: "La política naturalment és un bany de pragmatisme i un bany de realisme diari".

Montañola ha assegurat que la seva prioritat és nodrir la llista sobre la base de la seva militància i a persones amb llarga experiència en el sector privat, i no fent 'fitxatges' d'altres partits de persones que han estat "constantment en càrrecs públics".

Lliures garanteix que tindrà candidatura municipal a Barcelona, un repte pel qual buscarà "el millor candidat", i ha precisat que aspira a tenir-ho tancat per a finals de setembre o principi d'octubre, uns set o vuit mesos abans dels comicis.

El partit ja estava en marxa quan es van convocar les últimes eleccions catalanes però, malgrat tenir les signatures, va renunciar a presentar-se, i Teixidó ha argumentat que això ha canviat perquè el projecte és "més sòlid i més compromès" i amb una millor estructura de finançament.

CRÍTIC AMB PUIGDEMONT

Teixidó, que va compartir grup en el Parlament amb Carles Puigdemont quan tots dos estaven a CDC, s'ha mostrat molt crític amb l'expresident: "Ha situat els seus interessos personals i de partit per sobre dels interessos del país. Són uns interessos que no coincideixen amb els de la majoria de ciutadans".

L'exconseller assegura que Catalunya es troba davant una disjuntiva: apostar per recuperar l'autonomia plena per tornar a aconseguir una comunitat potent, o apostar per la "revolució" que pregona la CUP que és l'única via per la qual Catalunya podria ser independent --i que Lliures rebutja--.

"Ja n'hi ha prou. Fins quan Puigdemont i els seus coreligionaris abusaran de la paciència del poble de Catalunya? Tots els interessos polítics poden ser legítims, però quan prevalen per davant dels ciutadans, deixen de ser-ho", ha reflexionat.

Teixidó també ha recomanat als partits independentistes que, si volen treure els líders que tenen en la presó, "muntin un Govern" sense més demora, ja que així podran tenir una millor interlocució amb l'Estat que la que tenen actualment.

Lliures carrega contra l'independentisme però també contra el Govern central que, com Puigdemont, veu instal·lat en l'immobilisme, i Montañola ha advertit: "En política mai es guanya 10 a 0. Si es guanya 10 a 0 es trenquen les societats".

Contingut patrocinat