Publicat 06/02/2015 19:06

Lleida lidera l'oferta d'esports d'aventura i de turisme actiu a Espanya

Descensos En Rafting En El Noguera Pallaressa En Llavorsí
EUROPA PRESS

El sector genera un impacte econòmic de més de 65 milions al territori

LLEIDA, 6 febr. (EUROPA PRESS) -

Les comarques lleidatanes lideren l'oferta d'esports d'aventura i de turisme actiu en les activitats d'aigua, terra i aire, amb l'activitat de més 220 empreses, ha informat aquest divendres el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

Gran part de l'oferta d'aquestes empreses és present des d'aquest divendres fins al diumenge al saló d'Esport i Turisme de Muntanya que se celebra a la Fira de Lleida.

El conjunt de les empreses de turisme actiu gestiona més de 610.000 serveis, i les activitats d'aigua són les més sol·licitades (un 60% del total), seguides de les de terra (37%) i les d'aire (un 3%).

Destaquen el ràfting, el barranquisme, l''hidrospeed' i el caiac en les activitats d'aigua; els passejos a cavall, el senderisme i la BTT en terra, i el parapent en les propostes d'aire, tot i que el sector ofereix un ventall ampli amb més de 50 activitats diferents, segons el Patronat.

L'impacte econòmic d'aquest sector és de més de 65 milions d'euros, sumant ingressos procedents de la pròpia activitat, l'allotjament i la restauració.

El volum de negoci dels serveis de les activitats se situa entorn els 25 milions d'euros, segons l'estudi elaborat pel Patronat de Turisme sobre l'activitat del 2013.

Els esports d'aventura donen feina a 1.700 persones, de les quals unes 620 treballen a jornada completa, unes 380 a jornada parcial, i la resta, unes 700 persones, són autònomes.

MAJORIA DE TURISTES CATALANS

El client de les empreses de turisme actiu que visita la demarcació lleidatana segueix sent majoritàriament de Catalunya (75%), sobretot de Barcelona i de la seva àrea metropolitana, seguit de turistes procedents de Tarragona i Lleida.

Un 15% arriba des d'altres comunitats autònomes --bàsicament de Madrid, el País Basc i València--, i un altre 10% dels clients són estrangers, la majoria d'origen francès, holandès i anglès, tot i que també guanya importància el turista japonès, nord-americà i israelià.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés