Actualitzat 03/07/2018 13:53

Llarena deixa també en mans de Presons el trasllat de Forn, Rull i Turull a presons catalanes

Només faltava aquesta contestació del jutge per procedir a l'acostament de tots els processats en el procés que estan en presó provisional

Pablo Llarena
Europa Press - Arxiu

MADRID, 3 jul. (EUROPA PRESS) -

El jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena, que investiga el procés sobiranista a Catalunya, s'ha pronunciat aquest dimarts pel que fa a les peticions dels exconsellers Joaquim Forn, Jordi Turull i Josep Rull de ser traslladats a presons catalanes i ha reiterat que és Institucions Penitenciàries, dependent del Ministeri de l'Interior, qui ha de decidir sobre el possible acostament dels processats en presó provisional en aquesta causa, com ja ha fet amb sis investigats, segons han informat fonts jurídiques a Europa Press.

Aquesta és l'última i tercera vegada que el magistrat de l'Alt Tribunal contesta a Institucions Penitenciàries sobre les intencions dels nou investigats en el procés sobiranista que són a la presó. D'aquesta manera, previsiblement Forn, Turull i Rull seran traslladats en les properes hores a alguna de les presons de Catalunya, com ja s'està fent amb l'exvicepresident de la Generalitat Oriol Junqueras, l'expresident de l'ANC Jordi Sànchez, el líder d'Ómnium Cultural, Jordi Cuixart, l'exconseller Raül Romeva, l'expresidenta del Parlament Carme Forcadell i l'exconsellera Dolors Bassa, tots ells processats pel delicte de rebel·lió.

Junqueras i els altres cinc processats que ja havien rebut la contestació han començat a ser traslladats "a partir" d'aquest dilluns, segons va informar Interior, després que s'hagin "emplenat els tràmits preceptius per a aquest tipus de trasllats" i que la setmana passada ja el jutge Llarena afirmés en sengles providències que "no existeix cap raó processal que condueixi a la custòdia dels processats a cap centre penitenciari concret, estant la decisió subjecta als criteris penitenciaris que la Secretaria General d'Institucions Penitenciàries consideri d'aplicació".

En les tres ocasions, el magistrat del Tribunal Suprem ha respost la pregunta formulada pels directors de les presons d'Estremera, Soto del Real i Alcalá-Meco en la qual s'han trobat fins ara els nou processats sobre si hi ha o no cap tipus d'inconvenient per procedir al trasllat dels presos. Segons van informar fonts penitenciàries catalanes els polítics homes ingressaran a la presó de Lledoners a Sant Joan de Vilatorrada (Barcelona), mentre que l'expresidenta del Parlament i l'exconsellera aniran a la presó de Puig de les Basses, a Figueres (Girona).

EL JUTGE NO TÉ COMPETÈNCIA PER DECIDIR

Les providències han anat en la mateixa línia del que ja va manifestar Llarena en un l'última interlocutòria en el qual va denegar la llibertat de Junqueras, Forcadell i Romeva i avisava que no té competència per definir el centre penitenciari concret en el qual han d'anar els líders independentistes investigats que es troben en presó preventiva.

Recolzant-se en la jurisprudència del Suprem, Llarena explicava que als òrgans penitenciaris els correspon organitzar, gestionar i fixar l'activitat i ubicació dels presos als establiments, "lògicament ha de ser-los reconeguda com a funció pròpia la distribució dels penats", atès que són ells els que coneixen la naturalesa dels centres i el nombre de places existents.

Contingut patrocinat