BARCELONA 20 nov. (EUROPA PRESS) -
El Patronat de la Fundació Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya (Itec) ha escollit Lluís Comerón com a nou president durant els pròxims quatre anys, en substitució de Joan Ràfols, que ha ocupat el càrrec durant 14 anys.
En un comunicat aquest dimecres, l'Institut ha explicat que Comerón --que serà el cinquè president de l'entitat en els seus 35 anys d'història-- és membre del Patronat de l'Itec des del 2010, donada la seva condició de degà del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (Coac).
"L'actual context econòmic fa pensar en una lenta recuperació del sector per als pròxims anys, i aquí és on el paper de l'Itec resulta clau", ha afirmat.
En aquesta línia, Comerón ha afegit que l'Institut ha de jugar un "paper essencial" a l'hora d'assumir i dinamitzar els nous reptes de l'economia, contribuint així a la reactivació del sector de la construcció.
En el marc de la conjuntura actual, l'Itec ha posat èmfasis en la idea que els canvis normatius i la necessitat de les empreses d'obrir-se a nous mercats fa aconsellable un acompanyament tècnic "sòlid i amb experiència" que prevegi qualsevol contingència en aquests àmbits.