Carlos Castro - Europa Press - Arxiu
MADRID, 30 maig (EUROPA PRESS) -
L'Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 0,3% al maig en relació al mes anterior i va elevar tres dcimes la seva taxa interanual, fins al 3,6%, registrant així el seu nivell més elevat des d'abril del 2023, segons les dades avanades aquest dijous per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
L'organisme ha explicat que el repunt de l'IPC fins al 3,6% es deu a l'encariment de l'electricitat, després de la pujada de l'IVA de la llum, i al fet que els preus dels carburants van baixar al maig d'aquest any menys del que ho van fer en igual mes del 2023.
Amb l'avan de l'IPC interanual en el cinqu mes de l'any, la inflació encadena tres mesos consecutius d'ascensos després de les pujades de quatre i una desena experimentades al mar i abril, respectivament.
El repunt de maig, que encara ha de ser confirmat per Estadística, situa la inflació en el seu nivell més alt des d'abril del 2023, quan l'IPC va superar el 4%.
El Ministeri d'Economia, Comer i Empresa ha atribut l'ala de l'IPC al maig al "efecte basi" en els preus de l'electricitat i als menors descensos en els preus dels carburants.