David Zorrakino - Europa Press - Arxiu
BARCELONA 15 febr. (EUROPA PRESS) -
L'Índex de Preus de Consum (IPC) a Catalunya va pujar un 5,3% al gener respecte a un any abans, una desena més que el registrat al desembre (5,2%), i la taxa intermensual va disminuir en un -0,1%, segons dades fetes públics aquest dimecres per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
En el conjunt d'Espanya, l'IPC interanual es va situar en el 5,9%, dues desenes per sobre del mes anterior; la taxa de variació mensual va ser del -0,2%, i la inflació subjacent va pujar cinc desenes respecte al mes de desembre, fins al 7,5%, la més elevada des de desembre de 1986.
La taxa interanual de Catalunya (5,3%) se situa per sota de la mitjana a Espanya (5,9%), que per a dalt est liderada per Melilla i Castella-la Manxa (6,9%), i Extremadura i Ceuta (6,6%), i els majors augments es produeixen a Canries, amb una pujada de 0,5 punts, i a Cantbria, La Rioja i Comunitat de Madrid, amb increments de 0,4 punts en cadascuna.
(HI HAUR AMPLIACIÓ)