Publicat 09/05/2016 19:41

L'Icab decebut per aval del TS que la prova d'accés a l'advocacia sigui només en castellà

El decano del Icab, Oriol Rusca, en la Feria de Ocupacion
EUROPA PRESS

BARCELONA 9 maig (EUROPA PRESS) -

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (Icab) ha mostrat la seva "decepció" davant de la sentència del Tribunal Suprem (TS) en què s'avala que la prova d'accés per a l'exercici de l'advocacia es faci només en castellà, ha manifestat aquest dilluns en un comunicat.

El degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca, ha afirmat que aquesta sentència mostra una "falta de sensibilitat" cap a la realitat cultural de Catalunya, ja que el català és llengua oficial, i ha afegit que la prova hauria d'estar disponible en les llengües cooficials de cada comunitat autònoma.

"És inacceptable que els alumnes del màster de l'advocacia no puguin escollir fer l'examen en català", ha afegit, i ha recordat que el director general de Relacions amb l'Administració de Justícia del Govern espanyol, Ricardo Conde, es va comprometre a fer la prova en català, tal com es recull en l'acta de la Comissió Tècnica Sectorial d'Administració de Justícia del 16 de setembre del 2015.

Contingut patrocinat