Publicat 11/05/2022 22:13

L'Icab analitza l'evolució del concepte de família i el seu tracte legal en un congrés

Imatge de la inauguració de l''I Congrés de Dret de Família'
ICAB

BARCELONA 11 maig (EUROPA PRESS) -

L'Illustre Collegi de l'Advocacia de Barcelona (Icab) analitza l'evolució del concepte de família i el seu tracte legal al 'I Congrés de Dret de Família', que s'ha iniciat aquest dimecres a la tarda i que durar fins a aquest divendres.

En un comunicat aquest dimecres, han explicat que la vicedegana de l'Icab, Susana Ferrer; el director general de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació de la Generalitat, Joan Ramón Casals; i la presidenta de la secció de Dret de Família de l'Icab, Cristina Díaz-Malnero, han inaugurat el congrés.

Ferrer ha exposat que la declaració dels Drets Humans estableix que "la família és l'element natural i fonamental d'una societat, per aix és mereixedora d'una protecció social i jurídica essencial".

Així mateix, ha posat en valor que el concepte de família "est en constant evolució", i ha recordat que el primer llibre del Codi Civil estatal sobre la persona i la institució jurídica del matrimoni, és un dels que més canvis ha experimentat desde la seva promulgació l'any 1889.

Per la seva banda, Casals ha afirmat que "la família és la institució més important" de la societat, motiu pel qual és fonamental --ha dit-- que les lleis es vagin adaptant el més aviat possible als canvis que es produeixin en el si de la família.

Finalment, Díaz-Malnero ha manifestat el paper de l'advocacia dins dels processos de família, i ha destacat la importncia de la formació perqu els seus consells afecten directament a les persones que estan involucrades en un procediment.

Contingut patrocinat