Publicat 09/10/2017 09:58

L'Ibex-35 puja un 0,23% en l'obertura i conquereix els 10.200 enters, pendent de Catalunya

Borsa de Madrid
Europa Press

MADRID 9 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Ibex-35 ha obert la sessió d'aquest dilluns amb una pujada del 0,23%, la qual cosa ha portat el selectiu a situar-se en els 10.208,8 enters a les 9:01 hores, en una setmana marcada un altre cop per la situació de Catalunya, en què continuen els canvis de seu d'empreses després del desafiament independentista.

Així, el selectiu madrileny ha conquerit la cota psicològica dels 10.200 punts, després de culminar la setmana passada amb una caiguda de l'1,88%, impactat per les tensions a Catalunya i després d'un diumenge en el qual s'han celebrat manifestacions a diversos punts geogràfics, entre ells Barcelona, contra el separatisme i per la unitat.

En els primers compassos de la sessió d'aquest dilluns, la major part dels valors han cotitzat a l'alça, liderats per Caixabank, que ha pujat més d'un 1%, seguit d'Acciona (+0,5%), Endesa (+0,4%), Cellnex Telecom (+0,4%), Indra (+0,3%) i Santander (+0,3%), mentre que a la banda contrària s'hi han situat Grifols (-0,6%), BBVA (-0,4%) i ACS (-0,3%), entre d'altres.

En el mercat de deute, la prima de risc oferta als inversors pels bons espanyols a deu anys en relació al 'bund' s'ha situat en 118 punts bàsics, amb l'interès en l'1,64%.

D'altra banda, el preu del barril de petroli de qualitat Brent, referència per al Vell Continent, ha cotitzat a l'alça, a un preu de 55,66 dòlars, mentre que el Texas s'ha col·locat en els 49,39 dòlars.

En el mercat de divises, la cotització de l'euro davant el dòlar s'ha situat en 1,1725 'bitllets verds', després d'haver obert en 1,1727 dòlars.

Contingut patrocinat