MADRID 22 juny (EUROPA PRESS) -
L'Íbex-35 s'ha disparat al tancament de la sessió d'aquest dilluns i ha protagonitzat la seva la pujada més forta des del setembre del 2012 després de guanyar un 3,87%, fins a 11.368,2, després que els mercats anticipin un acord entre l'Eurogrup i Grècia que eviti l'impagament del deute.
Al mercat de deute, la prima de risc s'ha col·locat en 124 punts bàsics, amb la rendibilitat del bo a deu anys al 2,12%. Mentrestant, al mercat de divises, l'euro s'intercanviava a 1,1393 dòlars.
Els inversors han celebrat el tancament d'un possible acord amb Grècia, especialment després que el president de l'Eurogrup, Jeroen Dijsselbloem, hagi afirmat que la majoria dels ministres de Finances de l'eurozona espera que les negociacions arribin a bon port en els pròxims dies.
Amb aquestes perspectives, l'Íbex-35 ha celebrat la seva millor sessió des del 6 de setembre del 2012, quan ha repuntat a un 4,91%. En aquest cas, els grans valors i la banca han estat els motors que han ajudat el selectiu a arribar a guanys pròxims al 4% i a recuperar la taxa psicològica dels 11.300 punts.
Santander s'ha col·locat al capdavant dels avenços amb una pujada del 5,93%, seguit de Popular (+4,99%), Iberdrola (+4,97%), Telefónica (+4,41%) i BBVA (+4,17%).
Tan sols OHL (-0,1%) i Jazztel (-0,42%) han tancat la sessió en vermell.