Publicat 20/05/2019 18:45

L'hostaleria, amb jornades flexibles, entre els sectors més afectats pel registre horari

El potaje de vigilia y la torrija, los platos más típicos de Semana Santa
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo

MADRID, 19 Maig (EUROPA PRESS) -

El president de la Confederació d'Empresaris d'Hostaleria d'Espanya (CEHE), José Luis Yzuel, creu que la mesura que obliga un registre horari de la jornada laboral afectar el sector de l'hosteleria a causa del seu model de negoci flexible, basat en el servei al client. No obstant aix, i a l'espera de com s'implanta, recorda que moltes empreses ja compten amb "registres digitals".

"Nosaltres no som una fbrica, som un model de negoci on depenem molt del client i on tenim horaris que diguem no són del tot rigorosos. En hostaleria, si la cuina diu que es tanca a les dotze per entra un client a les dotze menys deu doncs en general se li dona sopar", afirma Yzuel en declaracions a Europa Press.

El sector de l'hostaleria compta amb convenis de flexibilitat que inclouen borses d'hores, de manera que si hi ha hagut un excés d'hores de treball en becs d'activitat al final de l'any es compensen amb vacances en temporada baixa, perqu pel tipus de negoci sempre es fan més hores pactades i recollides en el salari.

"El que abans es pactava tcitament entre els treballadors i l'empreses ara cal portar-ho als convenis que permetin aquest tipus d'actuacions", ha assenyalat.

No obstant aix, considera l'obligatorietat d'un registre portar a negociar noves opcions que no s'havien plantejat fins ara quan es pactava un sou que incloa certa flexibilitat de jornada.

SISTEMA DE FITXES O REGISTRE AMB EMPREMTA DIGITAL.

"No és que el treballador estigués desemparat --assenyala després de ser qüestionat pel nombre d'hores extres elevat en el sector-- és que el nostre model de negoci és complex perqu no sempre pots planificar l'hora, nosaltres depenem dels nostres clients, de si ha plogut o no, etc..", apunta.

De moment, en la majoria del sector ja s'est aplicant amb normalitat, amb signatures de fitxes i amb la recollida de dades en aquelles empreses que ja comptaven amb un registre mitjanant l'empremta digital. "Tenim un model de fitxa que va ser compactat amb la idea de totes les associacions", explica.

Als hotels, la Confederació Estatal d'Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT) ha distribut una circular entre els seus associats per recordar-lis l'obligatorietat del registre i els aspectes més rellevants de la nova normativa pel que fa a la compensació per excés o per defecte de les diferncies de jornada.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés