Actualitzat 12/04/2013 12:03

L'Eurogrup confia en el "potencial" d'Espanya

El presidente del Eurogrupo, Jeroen Dijsselbloem
Foto: SEBASTIEN PIRLET / REUTERS

DUBLÍN, 12 Abr. (De l'enviat especial d'EUROPA PRESS, Juan Sanhermelando)

El president de l'Eurogrup, Jeroen Dijsselbloem, ha assegurat aquest divendres que té una "gran confiança" en el "potencial" de l'economia espanyola, tot i que ha assenyalat que encara no espera cap decisió sobre una pròrroga del termini per corregir el dèficit excessiu.

   "Tinc una gran confiança en l'economia espanyola i en els ciutadans espanyols", ha dit Dijsselbloem en arribar a la reunió de ministres d'economia de l'eurozona. "Crec que hi ha un gran potencial a Espanya", ha afegit.

   "Analitzarem la situació a Espanya però no crec que prenguem cap decisió avui", ha explicat el cap de l'Eurogrup després de preguntar-li si dóna suport a donar dos anys més a Espanya per reduir el dèficit per sota del 3% del PIB.

   El vicepresident de la Comissió i responsable d'Assumptes Econòmics, Olli Rehn, ha dit aquest dimecres que encara és "prematur" pronunciar-se sobre si el Govern de Mariano Rajoy podrà disposar d'una pròrroga per al dèficit i que la condicionaran a la posada en marxa de reformes addicionals, en particular al mercat laboral.

   Espanya s'ha compromès amb la UE a reduir el dèficit del 7% al 4,5% aquest any i al 3% el 2014. El Govern espanyol espera aconseguir dos anys extra i considera que l'objectiu per a aquest any acabarà situant-se entorn del 6% del PIB.

Contingut patrocinat