MADRID, 8 abr. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres dos acords per a la posada en marxa pròximament, i de manera "excepcional", de diverses campanyes institucionals, com la de la divulgació del telèfon d'atenció els casos de maltractaments i assetjament a l'àmbit escolar i la de conscienciació contra la violència de gènere, entre d'altres, tot i estar en funcions, perquè són assumptes "urgents".
Així ho ha indicat la vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres en la qual ha explicat que, a diferència d'altres anys, el pla de l'Executiu de campanyes institucionals per al 2016 no pot aprovar-se perquè "pot condicionar el següent govern".
Tot i això, ha explicat que l'Advocacia de l'Estat sí que permet a l'Executiu la posada en marxa de determinades campanyes que, "per motius d'urgència", cal emprendre "en un breu termini".
TELÈFON SOBRE ASSETJAMENT ESCOLAR
La més "innovadora" és la de divulgació del telèfon d'atenció als casos de maltractaments i persecució a l'àmbit escolar, que estarà actiu cada dia de l'any i la contractació del qual està a punt de finalitzar.
"Durant els últims mesos cada vegada són més nombrosos els casos d'assetjament escolar a les aules", ha advertit, per afegir que aquest problema afecta el 4% de la població escolar --dada del 2010 d'un informe del Ministeri d'Educació sobre convivència escolar a l'ESO--. "Moltes vegades, aquests casos són tràgics per a les famílies i és una cosa que per descomptat hem d'eradicar tota la societat", ha afegit.
Sobre aquesta iniciativa, Sáenz de Santamaría ha dit que posar en marxa aquest telèfon sense poder divulgar-ho, "minoraria molt els efectes". El cost de la campanya contra el 'bullying' puja a 100.000 euros --15.000 euros per a producció i creativitat i 85.000 euros per a difusió i compra de mitjans--.
OFERTA ACADÈMICA DE LA UIMP I PROGRAMA ADO
El Consell de Ministres també ha donat llum verda a la publicitat a través dels mitjans de comunicació de l'activitat acadèmica d'estiu de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP), que costarà 160.000 euros.
L'objecte de l'acord del Consell de Ministres inclou a més la presa de coneixement de l'autorització del Ministre d'Educació, Cultura i Esport per a la realització, pel Consell Superior d'Esports, de la campanya de publicitat institucional sobre Promoció de l'Esport Olímpic: Programa ADO.
Es tracta, segons el Govern central, d'una campanya amb un caràcter molt "peculiar" perquè comporta un "cost zero" al tresor de l'Estat, després de ser feta a càrrec de les empreses patrocinadores del Pla ADO i inclosa a la responsabilitat corporativa de RTVE.