Actualitzat 01/05/2013 19:51

L'Estat mantindrà el 2014 la pujada de l'Impost de Societats i l'IBI

MADRID 1 maig (EUROPA PRESS) -

El Govern central mantindrà el 2014 els canvis introduïts a l'Impost de Societats, adoptats en principi amb caràcter temporal per al 2012 i el 2013, i la pujada de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI).

Així figura en l'actualització del Programa d'Estabilitat per al període 2013-2016 enviat pel Govern a la Comissió Europea, i en el qual figura també l'extensió de la pujada de l'IRPF el 2014 que va anunciar divendres passat el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro.

L'Executiu justifica la prolongació dels canvis a l'Impost de Societats i a l'IBI per mantenir la recaptació d'aquests impostos i evitar "l'impacte negatiu inicialment previst".

En concret, sobre l'Impost de Societats, l'Estat parla al Programa d'Estabilitat de "nous ajustos que contribueixen a eixamplar les bases imposables per seguir recuperant la tributació efectiva per l'impost".

El manteniment de la pujada de l'IBI per als immobles urbans es justifica en la necessitat "de dotar de més recursos" els ajuntaments.

El programa diu que "com a molt tard, el 2015 es procedirà a la reversió completa del recàrrec extraordinari sobre l'IRPF" introduït el desembre del 2011, sense que això sigui un obstacle per al compliment dels objectius fiscals projectats per a aquest any i els següents, tot i que no especifica quan es revertiran els canvis a l'Impost de Societats i la pujada de l'IBI.

En el cas de l'IVA, el Govern recorda que, al costat de la pujada de tipus de setembre, s'han realitzat modificacions legislatives a l'impost aplicable a determinats productes sanitaris i als serveis realitzats pels notaris en relació amb transaccions financeres per complir amb la normativa comunitària i les Sentències del Tribunal de Justícia.

En conjunt, el Govern preveu que les seves mesures tributàries, sense comptar altres ingressos de Comunitats Autònomes ni de cotitzacions, permetran un ingrés addicional de 17.005 milions el 2013, 4.708 milions el 2014 i 562 milions el 2015, en el qual participa en més mesura la imposició indirecta i mediambiental.

Finalment, el programa de l'Executiu també indica que, d'acord amb les recomanacions de la Unió Europea, s'estableixen nous impostos directes mediambientals i es modifiquen els impostos especials i explica que es revisarà l'impost de circulació per tal d'introduir-hi criteris ambientals.

Contingut patrocinat